اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کمیساریای انتخابات عراق: هیچ نامزدی درخواست رسمی برای انصراف ارائه نکرده است

پس از اظهارات سران برخی از احزاب عراقی درباره انصراف از انتخابات این کشور،‌ سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که هیچ نامزدی درخواست رسمی برای انصراف از انتخابات ارائه نکرده است.

کمیساریای انتخابات عراق: هیچ نامزدی درخواست رسمی برای انصراف ارائه نکرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جمانه الغلای» سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات عراق، امروز (چهارشنبه)، در خصوص اظهارات رؤسای برخی از احزاب عراقی درباره انصراف از انتخابات جزئیاتی ارائه کرد.

سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات عراق در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم» گفت: «کمیساریا درخواست نامزدی ۳۲۴۹ نامزد را تأیید کرده است و از هیچ یک از این افراد درخواستی مبنی بر انصراف دریافت نکرده است».

جمانه غلای در عین حال خاطر نشان کرد که زمان ارائه درخواست انصراف در تاریخ بیستم ماه ژوئن گذشته به اتمام رسیده است.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که برخی احزاب و گروه‌های سیاسی عراق اخیرا انصراف خود را از انتخابات این کشور اعلام کردند و این اقدام را به امن نبودن فضای کشور برای برگزاری انتخابات نسبت دادند.

پیش از این، «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق اعلام کرده بود که حاضر نیست در انتخابات پارلمانی پیش‌روی این کشور شرکت کند و در تشکیل دولت سهمی نخواهد داشت.

کمیته مرکزی حزب کمونیست عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی، اعلام کرده بود که انتخابات پارلمانی فراروی این کشور را تحریم می‌کند.

 پس از جریان صدر و حزب کمونیست، حزب «جبهه الحوار الوطنی» نیز انتخابات پارلمانی عراق را که قرار است اکتبر آتی برگزار شود، تحریم کرد.

امروز نیز حزب «المنبر العراقی» به ریاست «ایاد علاوی» نخست‌وزیر اسبق عراق انصراف خود را از انتخابات اعلام کرد.

انتخابات پارلمانی عراق قرار است در دهم اکتبر (۱۸ مهر) پس از دو دوره تعویق برگزار شود و پس از آن دولت جدید کار خود را آغاز کند.

پیش از این «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق نیز اعلام کرده بود که در انتخابات پارلمانی پیش‌رو کاندید نخواهد شد و تمام تلاش خود را برای اداره فعلی امور صرف می‌کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول