اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کمک مومنانه| توزیع ۱۸۰۰ بسته معیشتی توسط سپاه ورامین در دهه ولایت

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ورامین گفت: در راستای رزمایش کمک‌های مومنانه به همت حوزه‌ها، پایگاه‌های بسیج و نها‌دهای مردمی ۱۸۰۰ بسته معیشتی در دهه ولایت در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

کمک مومنانه| توزیع ۱۸۰۰ بسته معیشتی توسط سپاه  ورامین در دهه ولایت

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، سرگرد سعید تاجیک فرمانده سپاه شهرستان ورامین صبح امروز در مراسم رزمایش کمک مومنانه در این شهرستان، اظهار‌‌ کرد: رزمایش کمک مومنانه امروز به مناسبت دهه امامت و ولایت بوده که به همت حوزه‌های مقاومت، پایگاه‌های بسیج خواهر و برادر شهرستان و همچنین مؤسسات خیریه و نهادهای مردمی انجام شده که ۱۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی افزود: همچنین یک سرویس جهیزیه کامل به ارزش ۴۶ میلیون ریال توسط بسیج اصناف تقدیم زوج جوانی می‌شود و به غیر از کمک‌های مومنانه امروز همه روزه این اتفاق مبارک در پایگاه‌های بسیج اتفاق می‌افتد و هفته‌ای نیست که کمک‌های مومنانه را نداشته باشیم.

فرمانده سپاه بسیج شهرستان ورامین ادامه داد: هفته گذشته تقریبا بیش از ۱۵۰ بسته معیشتی به همت بسیج کارگری تهیه و در بین کارگران نیاز متاثر از کرونا توزیع شد.

سرگرد تاجیک بیان کرد: ورامین ۵ درصد جمعیت استان تهران را دارد اما در راستای کمک‌های مؤمنانه بیش از ۲۰ درصد کمک‌های مومنانه در این شهرستان انجام شده است.

وی افزود: یک اتفاق خوبی که به‌ تازگی در شهرستان افتاده است این است که با هماهنگی امور مساجد، مناطقی تشکیل شده که مساجد با هم متحد شدند و خیریه‌های متمرکزی را تشکیل داده‌اند که باعث شده دستی از نیازمندان گرفته شود که این مهم همچنان در حال گسترش است.

فرمانده سپاه بسیج ورامین گفت: در دهه ولایت بیش از ۱۵ هزار پرس غذای گرم به همت پایگاه‌های بسیج و مساجد بین مردم توزیع می شود.

سرگرد تاجیک اظهار کرد: در یک رزمایش دیگری که امروز بصورت متمرکز در جنوب شرق استان برگزار می شود ۳۰۰ بسته معیشتی دیگر به این بسته‌ها افزوده خواهد شد که در مجموع ۱۸۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین نیز ضمن فرا رسیدن عید غدیرخم، گفت: امسال احساس می‌شود عید غدیر یک حال و هوای دیگری دارد، اگر ما از روز اول پرچم غدیر را برافراشته نگه می‌داشتیم امروز واقعیت غدیر را تحریف نمی کردند و در مورد این روز بزرگ خیلی کوتاهی تاریخی داریم چرا که ولایت عصوه و اساس مذهب و دین است.

وی افزود: از روزه و نماز مهم تر ولایت است که باید به این مهم اهتمام ویژه داشته باشیم چرا بدون ولایت حج معنا ندارد.

امام جمعه موقت ورامین عنوان کرد: کارهای فرهنگی زیادی است که می‌توانیم در روز غدیر انجام دهیم از جمله اطعام دادن که یکی از اعمال این روز فرخنده است.

محمودی تصریح کرد: موضوعات اجتماعی امروز کم نیست و باید مردم کمک کنند تا کار کنیم، امید است که این سنت های حسنه و نورانی را همچنان ادامه دهیم.

  انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول