اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

رقابت داوطلبان کارشناسی ارشد در روزهای کرونایی کشور/ اعلام نتایج اولیه در دهه اول شهریور

دومین روز از رقابت داوطلبان کارشناسی ارشد دیروز به رغم آنکه کشور در ایام کرونایی آن هم با روند صعودی به سر می‌برد، برگزار شد و امروز هم سومین یعنی آخرین روز برگزاری این کنکور است.

رقابت داوطلبان کارشناسی ارشد در روزهای کرونایی کشور/ اعلام نتایج اولیه در دهه اول شهریور

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: دومین روز از آزمون کارشناسی ارشد هم دیروز برگزار شد، آن هم در شرایطی که کشور در روند صعودی آمار مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از کرونا و انواعش به سر می‌برد.

از ششم تا هفتم مرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۴ هزار و ۴۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که سه هزار و ۵۰۶ نفر از آنها بستری شدند و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۰ هزار و ۷۴ نفر رسید.

* تجمع جمعی از داوطلبان در مقابل مجلس

یک روز قبل از برگزاری کنکور ارشد، جمعی از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در اعتراض به برگزاری این آزمون در شرایط بحرانی کرونا و اوج گیری پیک پنجم این بیماری برای دومین روز متوالی مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

داوطلبان در این تجمع با بیان اینکه خواستار تعویق کنکور کارشناسی ارشد به زمانی مناسب‌تر هستند، خواهان تصمیم قاطع مسؤولان جهت تعویق این آزمون سراسری در راستای حفظ سلامتی داوطلبان و خانواده‌های‌شان شدند.

اما تجمع‌ها به جایی نرسید و آزمون در زمان مقرر برگزار شد تنها عده‌ای از داوطلبان نگران در آزمون شرکت نکردند. 

* دیدم شرکتم در کنکور ممکن است موجب صدمه دیدن فرزندانم شود

در حال حاضر ۲۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۹۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

یکی از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد که به جلسه امتحان نرفته است، به خبرنگار فارس گفت: من دو فرزند کوچک دارم؛ واقعا هرچه با خودم کلنجار رفتم دیدم شرکتم در کنکور ممکن است موجب صدمه دیدن فرزندانم شود.

وی ادامه داد: من به عنوان یک مادر توقعم از ستاد کرونا این بود که انقدر دوگانگی در کارهایشان نداشته باشند؛ از یک طرف می‌گویند که مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند و عدم رعایت پروتکل‌ها موجب ایجاد موج پنجم شده است، از سوی دیگر مجوز برگزاری کنکور می‌دهند. تازه برگزاری کنکور در شرایطی است که در تهران 70 درصد کارمندان دورکارند!

*نتیجه اولیه این آزمون دهه اول شهریور ماه اعلام می‌شود

در هر حال دومین روز کنکور هم گذشت و امروز هم سومین روز کنکور برگزار می‌شود؛ در این آزمون ۳۱۷ هزار و ۴۸۲ نفر زن و ۲۸۲ هزار و ۸۳۷ نفر مرد هستند؛ به عبارت دیگر ۵۳ درصد داوطلبان را زنان و ۴۷ درصد را مردان تشکیل می دهند که البته تعدادی از این داوطلبان در جلسه آزمون شرکت نکردند.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش درباره نتایج آزمون گفت: نتیجه اولیه این آزمون دهه اول شهریور ماه و نتیجه نهایی اواخر مهر یا اوایل آبان ماه منتشر می‌شود.

در آزمون کارشناسی ارشد 1400، در گروه علوم انسانی ۴۰۸ هزار و ۷۲۲ داوطلب، در گروه علوم پایه ۳۵ هزار و ۴۴۳ داوطلب، در گروه فنی و مهندسی ۱۲۵ هزار و ۸۱۶ داوطلب، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱۴ هزار و ۶۷۲ داوطلب، در گروه هنر ۴۶ هزار و ۸۵۶ داوطلب و در گروه دامپزشکی ۲ هزار و ۵۴۵ داوطلب شرکت کردند.

همانطور که مشاهده می‌شود در این کنکور، گروه آزمایشی علوم انسانی پُر داوطلب‌ترین و گروه آزمایشی دامپزشکی کم‌ داوطلب‌ترین گروه آزمایشی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول