اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

اطعام علوی توسط خادمان رضوی/ توزیع 220 هزار وعده غذا و 7 هزار قرص نان در روز غدیر

خادمان رضوی همزمان با عید غدیر، از سیره علوی در دست‌گیری از نیازمندان و اطعام آن‌ها پیروی کردند و بیش از ۲۲۰ هزار وعده غذا و هفت هزار قرص نان را بین خانواده‌های نیازمند در خراسان و همچنین در شهرهای استان خوزستان توزیع کردند.

اطعام علوی توسط خادمان رضوی/ توزیع 220 هزار وعده غذا و 7 هزار قرص نان در روز غدیر

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس یکی از اعمال سفارش شده برای روز عید غدیر اطعام است و در این راستا خادمان امام رضا (ع) با مشارکت ناذران و خیران، ۱۱۰ هزار وعده غذای متبرک مهمانسرای حضرت برای توزیع در روز عید غدیر طبخ کردند که بخشی از آن بین زائران حرم مطهر رضوی و بخشی نیز برای اطعام خانواده‌های نیازمند ساکن شهر مشهد و حومه توزیع شد.

توزیع ۱۱۰ هزار غذای متبرک در سفره مردم خوزستان

این آستان در اقدامی مشابه و البته در خوزستان با مشارکت بنیاد کرامت رضوی و کانون‌های خدمت در استان خوزستان، به مناسبت عیدسعید غدیر ۱۱۰ هزار وعده غذای متبرک در شهرهای استان خوزستان توزیع کرد تا همزمان با عید ولایت، مردم خونگرم این استان نیز مهمان سفره کرامت شوند و از مسافت بیش از ۱۶۰۰ کیلومتری تا مشهدالرضا (ع)، شمیم رضوی و عطر حرم مطهر را استشمام کنند.

با تدابیر و برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی بنیاد کرامت رضوی، امروز شهرستان‎های آبادان، شادگان، اهواز، شوشتر، کارون، هویزه، سوسنگرد، خرمشهر، دزفول، گتوند، مسجد سلیمان و بخش شعیبیه از غذای متبرک عیدانه بهره‌مند می‌شوند.

پخت و توزیع ۷ هزار قرص نان صلواتی در محلات شهر مشهد

مدیریت امور مجاوران بنیاد کرامت رضوی نیز با همکاری تعدادی از نانو‌اها، پخت و توزیع حدود ۷ هزار قرص نان صلواتی بین ساکنان محلات حاشیه شهر مشهد، در اجرای طرح اطعام علوی مشارکت می کند. هر سال به مناسبت عید غدیر، جمعی از نانوایان عضو کانون‌های خدمت رضوی محلات شهر مشهد با مساعدت مدیریت امور مجاوران، به پخت نان و توزیع بین خانوارهای نیازمند اقدام می‌کنند. امسال نیز ۵ نانوایی مستقر در نقاط حاشیه‌ای شهر مشهد شامل منطقه پنجتن، بلوار توس، منطقه گلشهر، شهرک حر و شهرک نجف، هر کدام بین ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ قرص نان می‏پزند که در مجموع حدود ۷ هزار قرص نان صلواتی آماده توزیع در روز عید خواهد شد. علاوه بر آن، بنیاد کرامت رضوی، به مناسبت عید غدیر طرح‎های متنوعی دیگری نیز برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر حاشیه‌نشین مشهد اجرا می کند که طبخ و توزیع ۱۳ دیگ شله، اکرام خانواده سادات و برگزاری جشن‌های عیدانه در سطح شهر از جمله آن‌ها است.

توزیع ۱۰ هزار بسته صبحانه متبرک رضوی در ۱۰۰ مسجد سطح شهر

از دیگر طرح‌های اطعام به مناسبت عیدسعید غدیر، تهیه 10 هزار بسته صبحانه به منظور پذیرایی از نمازگزاران در مساجد سطح شهر مشهد بود که صبح امروز انجام شد. بسته‌های صبحانه متبرک رضوی با همکاری ستاد غدیر و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، توسط خدام بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) در ۱۰۰ مسجد محوری مشهد توزیع شد.

فعالیت چایخانه حرم و توزیع شربت و شرینی میان زائران

علاوه بر اجرای طرح اطعام در نقاط مختلف شهر، میزبانی از زائران حرم مطهر رضوی نیز در شب و روز عید غدیر متفاوت با دیگر ایام بود. فعالیت چایخانه‌های حرم مطهر برای میزانی از زائران و توزیع شربت به مناسبت عید، از جمله اقدامات انجام شده برای میزبانی شایسته از زائران بوده که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صورت گرفته است. توزیع بسته‌های صبحانه بین زائران بامدادی در حرم مطهر رضوی نیز یکی دیگر برنامه‌های امروز بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول