اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

شهربازی لاله اراک پلمب شد

عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار شهربازی لاله اراک را به تعطیلی کشاند.

شهربازی لاله اراک پلمب شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار شهربازی لاله اراک را به تعطیلی کشاند.

 براساس بازدید کارشناسان مرکز بهداشت اراک و با پیگیری فرماندار اراک و با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی و با توجه به علت وضعیت قرمز شهرستان اراک، بی‌توجهی مدیریت شهربازی لاله، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فعالیت در شرایط مذکور شهربازی لاله اراک پلمب شد.

این اقدام به دلیل به بی‌توجهی مدیریت این شهربازی به وضعیت قرمز اراک و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فعالیت در شرایط مذکور انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: شهربازی لاله به دلیل بی‌توجهی به کرونا در شب گذشته توسط کارشناسان بهداشت محیط پلمب شد.

سید محمد جمالیان، رعایت محدودیت‌های کرونایی و دستورالعمل‌های بهداشتی را مهم عنوان کرد و گفت: به علت افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا، وضعیت قرمز شهرستان و بی توجهی مدیریت شهربازی لاله اراک، ازدحام و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فعالیت در شرایط مذکور، کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان اراک از محل مربوطه بازدید به عمل آوردند و بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی، این محل در شب گذشته پلمب  شد.

 

وی با اشاره به اینکه همکاران بهداشت محیط به صورت تمام وقت و در سه تایم صبح، عصر و شب ارائه خدمت می کنند، بیان کرد: در طول اپیدمی کرونا کارشناسان بهداشت محیط و بازرسان این حوزه  با تلاش شبانه‌روزی و با هدف تامین، حفظ و ارتقاء سلامت مردم‌، نقش بسیار چشمگیری را ایفا کرده‌اند که نهایت تقدیر و تشکر را از تلاشگران این عرصه داریم.

متولی سلامت استان مرکزی در ادامه خواستار حمایت تمامی ارگان‌ها شد و گفت: کنترل این اپیدمی و بهبود شرایط جز از طریق همکاری و همیاری تمامی ارگان‌ها و عوامل ذیربط امکان پذیر نیست و لازم است که تمامی عوامل از جمله اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شهرداری، سازمان تبلیغات و... در کنار دانشگاه علوم پزشکی اراک باشند تا هر چه سریعتر بتوانیم از پیک پنجم کرونا با کمترین تلفات گذر کنیم.

وی در ادامه نقش مردم در مدیریت شرایط را یکی از زنجیره های اصلی بیان کرد و گفت: مردم نیز برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا حتما از حضور در مراکزی که طبق قانون باید تعطیل شود، بپرهیزند.

جمالیان اظهار کرد: از تمامی مسوولین که حفظ جان و سلامتی مردم را جزء دغدغه‌های خود می‌دانند و به پاس زحمات ایشان در حمایت از دانشگاه علوم پزشکی اراک و پیگیری امور مرتبط با مدیریت بحران کرونا تشکر و قدردانی می‌کنم.

همه شهرستان‌های استان قرمز و نارنجی شدند 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طبق  آخرین اعلام رنگ بندی کرونایی، تمام شهرستان استان به غیر سه شهرستان قرمز هستند.

  جمالیان افزود: طبق آخرین اعلام رنگ بندی کرونایی استان‌ها و شهرستان‌های کشور که از ۹مرداد اعمال خواهد شد، تمام شهرستان های استان مرکزی به غیر از سه شهرستان خنداب،کمیجان و فراهان که نارنجی‌اند،به رنگ قرمز در خواهند آمد.

وی تصریح کرد: در این رنگ بندی شهرستان‌های اراک، ساوه، خمین، شازند، زرندیه، تفرش، آشتیان، دلیجان و محلات  در وضعیت قرمز قرار دارند.

 وی تاکید کرد؛ در آخرین اعلام رنگ بندی وزارت بهداشت هیچ یک از شهرستان‌های استان که تا پیش از در وضعیت زرد کرونایی قرار داشتند،در این وضعیت قرار ندارند و این یعنی استان مرکزی در وضعیت بحرانی و حساسی قرار گرفته است.

 جمالیان با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرایط برای مردم استان بسیار حساس و سرنوشت ساز است،گفت؛ باید آرایش جنگی بگیریم و در این راه هر کس و یا هر ارگانی که کاری از دستش بر می‌آید باید به کمک دانشگاه علوم پزشکی و مدافعان سلامت و کادر بهداشتی بیاید.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول