اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سودان بقایای اجساد افسران اعدامی در کودتا علیه عمر البشیر را به امارات فرستاد

دادستانی کل سودان گفت، سه گور جمعی را کشف کرده که انتظار می‌رود متعلق به افسران اعدامی در جریان کودتای ناموفق سال 1990 علیه رژیم عمر البشیر بوده و بقایای اجساد را برای آزمایش دی ان ای به امارات فرستاده است.

سودان بقایای اجساد افسران اعدامی در کودتا علیه عمر البشیر را به امارات فرستاد

به گزارش گروه  الملل خبرگزاری فارس، «مبارک محمود»  دادستان عمومی سودان اعلام کرد که سه گور متعلق به افسران کودتای 28 رمضان 1990 را کشف کرده است، کسانی که پس از تلاش ناموفق برای سرنگونی رژیم عمر البشیر رئیس جمهور سابق اعدام شدند.

محمود در اظهاراتی خبری گفت: بقایای برخی اجساد به دلیل در دسترس بودن تکنیک‌ها و قابلیت‌ها برای آزمایش  DNA  در  امارات به این کشور منتقل شده است.

وی همچنین اظهار داشت که همکاری بزرگی بین دادگاه کیفری و سودان برای رسیدگی به اتهام‌ها علیه عمر البشیر وجود دارد و یک تیم مشترک در زمینه ارزیابی داده ها در این خصوص کار می‌کند.

دادستان کل سودان کمیته‌ حقیقت‌یاب درباره اعدام ۲۸ افسری که در کودتای ۱۹۹۰ علیه دولت البشیر دست داشتند، تشکیل داده است.

ارتش سودان ۱۱ آوریل ۲۰۱۹ (فروردین ۱۳۹۸) بعد از گذشت چهار ماه از تظاهرات‌های مردمی، عمر البشیر را پس از سه دهه حکومت عزل کرد و از آن زمان تا کنون البشیر در بازداشت به سر می‌برد.
یک سال پیش از سرنگونی رژیم البشیر، مراجع سودانی شرکت‌ها، املاک و مستغلات متعلق به البشیر و تعدادی از اعضای خانواده و معاونان او را مصادره کردند.

یک دادگاه سودانی ماه دسامبر گذشته البشیر را به اتهام فساد به دو سال حبس محکوم کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول