اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

هشدار کارشناسان نسبت به موج‌های گرمایی طولانی تا سال 2050

دانشمندان هشدار می‌دهند اگر گازهای گلخانه‌ای همچنان در میزان بسیار زیاد اجازه انتشار داشته باشند، تا سال ۲۰۵۰ امواج گرمایی طولانی کشنده تا ۷ برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

هشدار کارشناسان  نسبت به موج‌های گرمایی طولانی تا سال 2050

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی میل، کارشناسان موسسه تکنولوژی فدرال سوییس تناوب دما را با سناریوهای مختلف میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در آینده مدل سازی کر‌دند. آن‎ها می گویند:« این احتمال وجود دارد که در سال‌های ۲۰۵۰-۲۰۸۰ شدت این امواج گرمایی به فرکانسی تا ۲۰ برابر روند کنونی برسد. با این وجود امواج گرمایی کشنده تنها در دوره‌های شدید گرمایش جهانی رخ می‌دهد و در مقابل، در دوره‌های آرامی که گرمایش زمین وجود ندارد یا میزان آن اندک است، ما با چنین پدیده هایی روبه رو نخواهیم شد.»

ویکی تامپسون هواشناس دانشگاه بریستول می گوید:«تنها در ماه گذشته جهان  رکورد دمایی بی سابقه‌ای را تجربه کرده که در آمریکای شمالی به بیشترین حد خود رسید و در اروپای و چین سبب سیل‌های ویرانگری شد. تغییرات اقلیمی بی شک بر روی سیاره زمین تاثیر خواهد گذاشت. اما ضرورت دارد بدانیم دقیقا در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد تا خود را برای آن آماده کنیم.»

پژوهشگران این موسسه معتقدند موارد وخیم‌تر امواج گرمایی قابل پیشگیری است. همچنان که تا کنون هدف گذاری‌هایی برای کاهش آن انجام شده و با کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در آینده شاهد امواج شدید گرمایی به این صورت نخواهیم بود.

تحقیقات اینچنینی ضرورت روشن ساختن اهداف جهانی در خصوص انتشار گازهای گلخانه‌ای را نشان می‌دهد که می تواند در کنفرانس گرمایش جهانی  سازمان ملل متحد در نوامر ۲۰۲۱ مورد بررسی جدی قرار  گیرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول