اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

غفلت از کار جهادی ناکامی به دنبال دارد

مدیر گروه جهادی شهید مالکوم ایکس گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی، هر زمان که عمل جهادی صورت گرفت، پیروزی به دست آمد و هرگاه که از حرکت جهادی غافل شد، ناکامی حاصل شد چرا که این گروه ها، ضمن ساختن کشور، در حال ساختن نسلی مومن، شاداب و دلسوز است.

غفلت از کار جهادی ناکامی به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت رحیمی در حضور جمعی از مردم شیراز با اشاره به آیه‌ای از قرآن پیرامون جهاد‌و مجاهدت در راه خدا، اظهار داشت: امروز با دلی سرشار از امید به آینده و به نمایندگی از گروه های جهادی استان فارس سخن می‌گویم; به برکت خون جهادگران آسمانی، هزاران نفر از جوانان این مرز و بوم در جای جای کشور عزیزمان ایران، در حال مجاهدت و تلاش برای پیشرفت و آبادانی کشور هستند و روز به روز به عمق و دامنه حرکت های جهادی افزوده می‌شود تا جایی که جوانان سایر کشورها در اقصی نقاط دنیا نیز با الگوگیری از جوانان مؤمن انقلابی ایران اسلامی می کوشند تا پرچم «لا اله الّا الله» را به واسطه ی خدمت بی منت به اهتزاز درآورند.

مدیر گروه جهادی شهید مالکوم ایکس افزود: جهاد و شهادت دو واژه ناگسستنی از یکدیگر هستند و چه عظمتی بالاتر از اینکه در جهاد فی سبیل الله و خدمت به محرومان، به فیض بزرگ شهادت نائل آییم.

وی گفت: با صدور پیام ۹ماده ای مقام عظمای ولایت (مدظله العالی) در سال ۱۳۹۸ خطاب به آحاد جهادگران ایران اسلامی، روح و جان تازه ای به کالبد جوانان و عموم جهادگران کشور دمیده شد که در آن به جهادگران توصیه شد در کنار ارتقاء فکری و عملی، از خدمت رسانی یدی مانند تعمیر دیوار و بامِ خانه ی پیرزن روستایی غفلت نکنند، عملی که به کارهای بزرگ، برکت و نورانیت می دهد.

رحیمی اظهار داشت: همچون امیر المومنین علی (علیه السلام) که روزها از امور مهم گذشتگان و آیندگان و جهان هستی سخن می گفتند و همان وجود عظیم، شب ها کیسه های نان و خرما به دوش می کشیدند و به همسایگان و نیازمندان رسیدگی می کردند یعنی نه غفلت از خدمت به همسایگان و نه غفلت از آرمانهای بلند.

وی تاکید کرد: در این پیام، رهبر معظم انقلاب کارِ جهادی را بدون نقطه پایان دانستند چرا که برخواسته از ایمان و به کار گیرنده ی ظرفیت وجودی انسان است، پیامی که در آن، خدمت رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت و نیز اخلاق نیکو در خدمت رسانی، مطالبه رهبر انقلاب از گروه های جهادی بود و در نهایت به گروه های جهادی نیز توصیه فرمودند که با یکدیگر و همین‌طور با دستگاه های پشتیبان ارتباط داشته باشند بی آنکه دچار روابط اداری مرسوم و دست و پاگیر شوند.
 
مدیر گروه جهادی مالکوم ایکس بیان کرد: تعداد گروه های جهادی با توجه به همین پیام 9 ماده ای، طی دو سال از 700 گروه به بیش از چهار هزار گروه افزایش یافت و افزایش سطح کیفی گروه های جهادی در دستور کار مجمع جهادی و بسیج سازندگی استان قرار گرفت و ارتباط با مدیران استان و کشور جهت تسهیل خدمت رسانی تسریع شد.
 
رحیمی اضافه کرد: گروه های جهادی استان فارس، در حل بحران های طبیعی مانند زلزله کرمانشاه و سرپل ذهاب ، سیل سال 98 در شهرک سعدی و سایر محله های شیراز و نیز سیل خوزستان ، لرستان، شمال کشور و سیستان و بلوچستان، به نمایندگی از آحاد مردم دلسوز استان فارس حضور یافتند و اکنون، بسیاری از مردم آسیب دیده از بحران ها، مردم خطه فارس را به دستگیری از نیازمندان و دلسوزی مجاهدانه برای آسیب دیدگان می شناسند.

وی گفت: مردمی که 135هزار جهادگر را در مقابله با ویروس منحوس کرونا در قالب گروه های جهادی، بسیج کردند، از پایش ورودی های شهر تا ضدعفونی معابر و آموزش همگانی گرفته تا انجام کمک های مومنانه و تامین و توزیع بسته های معیشتی، پرداخت بدهی های دفتری نیازمندان و پرداخت اجاره بهای منازل اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا فرزندان شما در گروه های جهادی و بسیج سازندگی، 260 کارگاه تولید دستکش ، مواد ضدعفونی و ماسک برپا کردند در روزهایی که حتی تحریم ماسک بودیم.

این فعال جهادی بیان کرد: اگر بخواهم از خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس بگویم، باید از حضورگروه های جهادی با 650 نیروی جهادی  در بیمارستان ها و کمک به کادر درمانی در 30 بیمارستان سطح استان که دوشادوش کادر درمان مفتخر به خدمت رسانی بی منت بودند بگویم همچنین از تغسیل و تدفین متوفیان کرونایی در سطح استان که همه ما داغدار آنها هستیم  و البته در یوم الحساب، شهادت خواهند داد که 250 نیروی جهادگر چگونه با ایثار و اشک، آنان را با احترام در آخرین لحظات بدرقه نمودند.

رحیمی گفت: گروه های جهادی در بسیج سازندگی استان فارس، طی سال گذشته در ساخت، تکمیل، بهسازی و مرمت 1000 پروژه عمرانی در مناطق محروم مشارکت داشتند که این پروژه ها شامل ساخت خانه محرومین، حمام و سرویس بهداشتی، پروژه های آب رسانی، راه روستایی و امثال اینها است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب، در پیام خود به گروه های جهادی، این گروه ها را محلی برای سود رساندن به خود جهادگران نیز دانستند و دل کندن از بهره های شخصی برای بهره رساندن به دیگران را مایه ی روشنی دل، ذهن و اندیشه خود خدمت رسان ها دانستند که موجبات رضای الهی را جلب می کند.

مدیر گروه جهادی مالکوم ایکس افزود: در تاریخ انقلاب اسلامی در مسائل گوناگون هر زمان که عمل جهادی صورت گرفت، پیروزی به دست آمد و هر زمان که از حرکت جهادی غافل شد، ناکامی حاصل شد چرا که این گروه ها، ضمن ساختن کشور، در حال ساختن نسلی مومن و شاداب و دلسوز برای کشور است.

رحیمی ضمن تقدیر از مدیران نهادهای گوناگون خطاب به برخی از آنها از طرف گروه های جهادی، گفته مدافعان خرمشهر را بازگو کرد و افزود: آقایان! ما در گروه های جهادی و در تنگناهای اقتصادی و تنوع فعالیت ها و با ظرفیت های فراوان تخصصی در حوزه های پزشکی، کارآفرینی، فرهنگی، عمرانی و آب‌رسانی، جان برای دادن داریم، اما امکاناتِ جان دادن نداریم!

وی ادامه داد: ما گاهی مشغولیم به باز کردن گره هایی که می تواند ایجاد نشود!  گره هایی که گشودنش با مجاهدت شما ممکن تر و سهل تر است.

رحیمی گفت: ما کنار شما هستیم پس برای ساختن میهن اسلامی مان همت کنید و همت کنیم تا ریشه های برخی نابسامانی ها بخشکد و روزی فرا رسد که گروه های جهادی به جای توزیع ارزاق (که البته افتخار ماست) و رسیدگی به مشکلات مردم، به توسعه زیرساخت های تخصصی کشور بپردازند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول