اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحلیلگر اسرائیلی: شاباک خود را برای تعامل با جایگزین عباس آماده کند

یک تحلیلگر صهیونیست بر این باور است که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بزودی تغییر خواهد کرد و باید برای تعامل با جایگزین وی آماده شوند.

تحلیلگر اسرائیلی: شاباک خود را برای تعامل با جایگزین عباس آماده کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «یواف لیمور» کارشناس مسائل امنیتی صهیونیست تأکید کرد که جنگ بر سر ریاست سازمان اطلاعات و امنیت داخلی این رژیم (شاباک) بزودی پایان خواهد یافت.

روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» به نقل از لیمور گزارش داد، رئیس بعدی شاباک مشکلات بسیاری بر سر راه خود که تشکیلات خودگردان فلسطین یکی از این موانع است.

خبرگزاری فلسطینی سما به نقل از این روزنامه عبری گزارش داد، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به اواخر دوران ریاست خود رسیده است؛ زیرا محبوبیت وی، بی طور بی‌سابقه‌ای در میان مردم فلسطین کاهش یافته است.

لیمور بر این باور که «پس از محبوبیتی که حماس [در جریان نبرد شمشیر قدس] به دست آورد، جایگزین وی به احتمال زیاد، از او تندروتر خواهد بود».

وی خبر داد، با وجود اینکه شاباک با عباس و اطرافیانش، تماس برقرار کرده است، «ولی این سازمان باید از همین الان، خود را برای تغییر وی آماده کند».

این گمانه‌زنی در حالی از سوی این تحلیلگر صهیونیست مطرح شده است که اواخر تیر ماه گذشته ساکنان شهر کرانه باختری بارها علیه تشکیلات خودگردان و محمود عباس تظاهرات برگزار کردند.

تظاهرات‌کنندگان در اعتراضات خود، خواستار برکناری عباس و سرنگونی تشکیلات خودگردان و دولت آن شدند. آنان همچنین قتل «نزار بنات» فعال سیاسی و اجتماعی فلسطین را محکوم کردند و شعارهایی علیه عباس سر دادند.

معترضان شعارهایی سر دادند از جمله: «ملت خواستار سرنگونی رژیم است... ملت خواستار سرنگونی باندبازی هستند... تشکیلات [خودگردان] ما، انقلابیون را می‌کُشد». آنان سیاست‌های تشکیلات خودگردان مبنی بر بازداشت و ترور سیاسی و سرکوب تظاهرات‌کنندگان را محکوم کردند.

تظاهرات کنندگان همچنین رفتار نامناسب نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان علیه معارضان سیاسی و همچنین هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول