اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کاهش میزان مرگ و میر کرونایی‌ها با واکسیناسیون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس اطلاعات موجود میزان درگیری و مرگ و میر افراد بالای ۶۵ سال که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند به بیماری کووید ۱۹ در استان مرکزی روند کاهشی داشته و تنها یک فرد ۹۵ ساله که این واکسن را دریافت کرده بر اثر این بیماری جان باخته است.

کاهش میزان مرگ و میر کرونایی‌ها با واکسیناسیون

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از وب دا مرکزی، سید محمد جمالیان اظهار کرد: برنامه واکسیناسیون افراد بر اساس سند ملی در استان مرکزی انجام شده و می‌طلبد که مدیران خارج از سند ملی تقاضای واکسیناسیون از دانشگاه نداشته باشند.

وی افزود: با وجود افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی هیچ‌گونه اقدامی مبنی بر کمک به کادر درمان در هفته گذشته انجام نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: تالارها، باغ‌ها، شهربازی و باشگاه‌های ورزشی استان مرکزی با وجود آغاز پیک پنجم کرونا فعال هستند و برای مقابله با شیوع سریع و بالای سویه دلتا در استان، نیاز است با ورود دستگاه‌های متولی زمینه تعطیلی این واحدها فراهم شود.

جمالیان همچنین به کاهش شدید درآمدهای دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: بدهی دانشگاه علوم پزشکی اراک در حوزه دارو ۹۶۰ میلیارد ریال شده، اما با وجود این بدهی‌ وضعیت انبارهای دارویی استان مناسب است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ۱۹۶ هزار و ۳۷۳ نفر در استان مرکزی تاکنون دُز نخست و ۷۱ هزار و ۳۳۰ نفر دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌ و سرعت واکسیناسیون در استان با اقدامات انجام شده در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین تأکید کرد: بر اساس اطلاعات موجود میزان درگیری و مرگ و میر افراد بالای ۶۵ سال که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند به بیماری کووید ۱۹ در استان مرکزی روند کاهشی داشته و تنها یک فرد ۹۵ ساله که این واکسن را دریافت کرده بر اثر این بیماری جان باخته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول