اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

از رویاهای مادرانه تا آرزوهای سپهر در گفت‌وگو با رتبه نخست کنکور هنر

مادر سید سپهر فرندی نفر اول کنکور هنر از استان زنجان، می‌گوید در خواب دیده بودم که فرزندم نفر اول کنکور می‌شود, حتی به خانواده هم گفته بودم، اطمینان داشتم فرزندم موفق می‌شود، چون به چشمم تلاش‌های او را برای موفقیت می‌دیدم.

از رویاهای مادرانه تا آرزوهای سپهر در گفت‌وگو با رتبه نخست کنکور هنر

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، خبر که در اخبار ساعت 14 اعلام شد، با سختی و مشقت شماره رتبه نخست کنکور هنر را پیدا می‌کنم و پس از بارها تماس و قرار گرفتن پشت خط بالاخره موفق می‌شوم با وی یک قرار برای ساعت ۱۷ عصر هماهنگ کنم.

باران رگباری می‌بارد و کمی تا قسمتی خیس وارد یک خانه در شهرک ثبت می‌شویم، آقای فرندی پدر سید سپهر نفر اول کنکور رشته هنر با لبخندی بر لب به استقبال ما می‌آید و ما را از پله‌ها تا داخل خانه همراهی می‌کند.

سپهر دم در مقابل ما حضور می‌یابد و با خوش‌آمدگویی از ما پذیرایی می‌کند، مادر سپهر نیز با خوشحالی وسایل پذیرایی را توزیع می‌کند و در تمام مدت با شوق و ذوق از سپهر و سهیل، دو فرزند به عنوان نعمت الهی یاد می‌کند.

خانه‌ای مرتب و جمع و جور که گوشه طاقچه‌اش پر از تندیس‌ها و لوح‌هایی که روی آن نقش و نگار آلات موسیقی به چشم می‌خورد و در ادامه صحبت‌ها متوجه می‌شویم مقام‌هایی است که سید سپهر در طول تحصیل خود در رشته‌ هنری موسیقی کسب کرده است.

در مدتی که صحبتی که با خانواده سید سپهر داریم او سرش در گوشی است و در حال دریافت پیام‌های مختلف و گاهی با دریافت پیامی می‌خندد و دست به تایپ می‌شود، کمی هیجان‌زده است و با وجود اینکه همه حواس خود را به گفت‌و‌گو با ما داده اما می‌شود پریدگی افکار را لا به لای صحبت‌هایش حس کرد.

جا به جا می‌شود تا برای مصاحبه با ما آماده شود و در صندلی کناری می‌نشیند، آرام و با روی خوش به پرسش‌ها پاسخ می‌دهد و انگار در رویاهای خود این روز را تصور کرده و برای آن آماده است، گفت‌و‌گوی فارس با رتبه نخست کنکور در رشته هنر را در ذیل می‌خوانید.

 

فارس: آقای فرندی خودتون رو به طور کامل معرفی کنید؟

رتبه نخست کنکور هنر: سید سپهر فرندی متولد 1381 از استان زنجان هستم که در رشته ریاضی فیزیک مدرسه شهید بهشتی (2) تحصیل کرده و در رشته هنر کنکور 1400 شرکت کرده‌ام.

فارس: در مورد نحوه تحصیل خود و مطالعه برای کنکور بفرمایید؟ و اینکه در روز چقدر برای مطالعه وقت گذاشتید؟

سید سپهر فرندی: بنده آمادگی برای کنکور را از پایه یازدهم آغاز کردم و به صورت جدی از تابستان 1399 مطالعه خود را با 8 ساعت آغاز کردم و در اواخر به 12 و 13 ساعت رسید که علاوه بر مطالعه آزمون‎‎‌های عملی نیز انجام دادم.

فارس: در مورد علت تحصیل خود در رشته ریاضی فیزیک و شرکت در رشته هنر کنکور بفرمایید؟

فرندی: من دوره راهنمایی هم در مدرسه شهید بهشتی مشغول به تحصیل بودم و این مدرسه دارای معلمان بسیار خوبی بود که موجب شد تصمیم بگیرم رشته ریاضی فیزیک را انتخاب کنم که از چند جهت به من کمک کرد، نخست آموزش دروس عمومی را به خوبی دریافت کردم و دروس ریاضی فیزیک نیز سکوی پرشی برای من شد.

فارس: نقشه خانواده و اطرافیان خود را در موفقیتون چطور ارزیابی می‌کنید؟

رتبه نخست کنکور هنر: نخست باید از خانواده خود تشکر کنم چرا که ۵۰ تا ۶۰ درصد موفقیت خود را مدیون خانواده هستم چرا که خیلی به من کمک و از بنده حمایت کردند و یاری‌گر من بودند از مدیریت مدرسه متشکرم و همچنین از استاد خود و مهرداد پاکباز نخستین استاد خودم سارنگ جابری متشکر هستم که همیشه در کنار من بودند.

فارس: برنامه شما برای آینده چیست؟

سید سپهر فرندی: تصمیم دارم در رشته نوازندگی در دانشگاه تهران تحصیل کرده و وارد بازار کار شوم، بنده در جشنوار‌های جوان و استانی مقام کسب کرده و هم‌اکنون آهنگسازی می‌کنم و برنامه بنده ادامه کار آهنگسازی است.

فارس: در مورد میزان تلاش و زحمتی که برای کنکور کشیدید بفرمایید؟

فرندی: کنکوری بودن به معنای حذف همه بخش‌های زندگی نیست بلکه به معنی مدیریت زمان است بنده با وجود اینکه بسیاری از برنامه‌های خود را حذف کردم اما در کنار تحصیل به تفریحات خود هم پرداختم، کرونا باعث شد کمی از گشت و گذار ما کم شود اما تعطیلات خود را داشتیم و بسیاری از کلاس‌ها و ورزش خود را کاهش دادم، باید توجه داشت مطالعه یک ماهه و دو ماهه قبل از کنکور و کسب موفقیت امکان پذیر نیست.

کنکوری بودن یک پروسه طولانی است و یکی دو ماهه امکان پذیر نیست باید کم کم مطالعه کرده و تجربه کسب کنیم و عادت بکنید برنامه را شخصی‌سازی کرده و نتیجه بگیرید.

فارس: تاثیر کنکور در زندگی شما و حصول نتیجه امروز شما چگونه بود؟

رتبه نخست کنکور: کرونا تاثیر مثبت و منفی را با هم داشت نقطه منفی آن بدین گونه بود که مدارس غیر حضوری شد و کیفیت آموزش ناخودآگاه کاهش داشت از سوی دیگر غیرحضوری بودن این آموزش نقطه مثبت هم محسوب می‌شد چرا که کلاس‌ها کوتاه‌تر شده بود و وقت آزاد و زیادی برای تحصیل داشتم.

صدای یکی دو بچه کم و سن و سال به گوش می‌رسد اما وارد جمع ما نمی‌شوند یکی از این کودکان برادر سپهر است که هر از گاهی با حالتی پرسشگرانه به ما نگاه می‌کند و باز دوان دوان به اتاق خود می‌رود، پدر سپهر سیدی کم حرف و آرام است، کمتر صحبت می‌کند و جواب‌های کوتاه به سوالات می‌دهد اما شبیه همه پدرها می‌توان برق امید و شادی را در چشمانش دید از او می‌خواهیم از پسرش بیشتر برای ما بگوید.

پدر سید سپهر فرندی: سپهر فرزندی خلف، درس خوان و خوش اخلاق است او برای کنکور بسیار زحمت کشید و حاصل تلاش خود را دید، برای صحبت از سجایای سپهر نیاز به استفاده از کلمات نیست و توفیقات او بیانگر همه چیز است.

مادر سید سپهر اما هیجان خود را بیشتر نشان می‌دهد، گاهی راهنمایی و یادآوری می‌کند تا سپهر در صحب‌هایش چیزی را جا نگذارد و گاهی از دو فرزندش برای ما صحبت می‌کند و خاطره گویی می‌کند.

مادر سید سپهر فرندی: ایمان داشتم سپهر نتیجه خوبی کسب کند چرا که هر روز تمام تلاش‌های او را از نزدیک شاهد بودم و با خود گفتم محال است زحمات واقعی و با برنامه او بی نتیجه بماند، به او و پدرش وعده دادم که نفر نخست کنکور می‌شود چرا که در خواب دیده بودم اما به نظر آنها خنده دار بود.

من نه بخاطر کنکور که همیشه شکرگذار داشتن فرزندان صالح خود هستم، چرا که آنها مایه افتخار بنده هستند.

چای و شیرینی رتبه نخست کنکور رشته هنر حسابی خوردن دارد برای همین چند دقیقه‌ای را مهمان خانواده فرندی می‌مانیم و گفت‌و‌گوی صمیمی خود را از سر می‌گیریم بلند که می‌شویم سید بزرگ باز ما را تا درب خروجی و کنار خودرو همراهی می‌کند و هنوز آسمان زنجان یک بند می‌بارد، گزارش و کار ما به پایان می‌رسد اما قصه این خانه و اهالیش تازه آغاز شده و من تمام راه به این فکر می‌کنم امشب رویاهای سپهر در خواب شبانگاهیش چه رنگی است؟

گفت‌و‌گو: سمیه محرمی

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول