اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همکاری مجدد روسیه و قرقیزستان در زمینه تولید انرژی برق‌آبی

سفیر قرقیزستان در فدراسیون روسیه و مدیر کل موسسه «روس هیدرو» در مسکو دیدار و در مورد از سرگیری همکاری‌ها در زمینه تولید انرژی برق آبی تبادل نظر کردند.

همکاری مجدد روسیه و قرقیزستان در زمینه تولید انرژی برق‌آبی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «گلناره کلارا سمات» سفیر قرقیزستان در فدراسیون روسیه با «سرگئی ماچخین» مدیر کل موسسه «روس هیدرو پرایکت» در مسکو دیدار کرد.

در این دیدار در مورد امکان مشارکت بیشتر موسسه روس هیدرو در تهیه و اجرای پروژه‌های برق آبی در قرقیزستان تبادل نظر شد.

شرکت کنندگان بر لزوم توسعه پتانسیل برق آبی کشور برای افزایش ظرفیت‌ها و تولید برق توافق کردند.

علاوه بر مسائل جاری در مورد تعدادی از نیروگاه‌های برق آبی و آبشارها در قرقیزستان و چشم انداز همکاری از طریق موسسه روس هیدرو مورد بحث قرار گرفت.

در این دیدار موضوعاتی مانند ایجاد یک گروه کاری مشترک، تبادل هیئت‌های متخصص، امکان سازماندهی کارآموزی برای کارگران نیروگاه برق آبی قرقیزستان در فدراسیون روسیه و مطالعه آنها در مورد فناوری‌های روسیه در این صنعت اشاره کرد.

طرف روسی با در نظر گرفتن رعایت تمام استانداردها و الزامات زیست محیطی، بر آمادگی خود برای همکاری فعال در چارچوب موافقت نامه تاکید کرد.

خاطر نشان می‌شود که موسسه روس هیدرو بزرگترین شرکت انرژی روسیه است که بیش از 400 تأسیسات تولیدی در فدراسیون روسیه و خارج از آن را پوشش می‌دهد.

این موسسه اولین در کشور روسیه و سومین در صنعت برق آبی در جهان بوده و شرکتی پیشرو در تولید انرژی بر اساس منابع تجدید پذیر است که ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های این موسسه به بیش از 39 گیگاوات می‌رسد.

در سال 2012 ، قرقیزستان و روسیه موافقت خود را برای ساخت آبشار «قمبر اته» با مشارکت Inter RAO و آبشار نارین  با مشارکت RusHydro  اعلام کردند.

در همان سال، قسمت «بالی آبشار نارین» مطابق توافق بین دولت‌های قرقیزستان و روسیه در مورد ساخت و بهره برداری نیروگاه‌های برق آبی ثبت شد.

این سرمایه گذاری مشترک برای اجرای پروژه ساخت و بهره برداری از آبشارهای «آق مولینسکا» و «آبشارهای نارین» در نظر گرفته شده است.

در سال 2016 ، دولت قرقیزستان به طور یک‌جانبه موافقت‌نامه‌های خود را با روسیه در مورد اجرای مشترک این دو پروژه فسخ کرد.

پس از فسخ قرارداد و خاتمه اعتبار آن، طراحی، بررسی، ساخت و نصب آن متوقف شد که در حال حاضر از سر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول