اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

بازنشستگان در بوشهر چقدر حقوق می‌گیرند؟

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان بوشهر گفت: متوسط دریافتی بازنشستگان استان بوشهر از سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید و این اقدام دولت موجب رضایتمندی بازنشستگان شده است.

بازنشستگان در بوشهر چقدر حقوق می‌گیرند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، داریوش کشتکار صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همسان سازی حقوق بازنشستگان با کارکنان شاغل و اجرای ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه مهمترین و بزرگترین اقدام دولت برای این قشر است.

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری در استان بوشهر افزود: همچنین انتظار می‌رود لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز تهیه و به مجلس ارائه شود تا این اقدام مهم دولت دوازدهم برای بازنشستگان همیشگی شود.

وی بیان کرد: با این اقدام دولت متوسط دریافتی بازنشستگان استان بوشهر از سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید و این اقدام دولت موجب رضایتمندی بازنشستگان شده است.

کشتکار، اختصاص فوق‌العاده ایثارگری و افزایش یک گروه به حقوق بازنشستگان قبل از سال ۹۶ را از دیگر اقدام‌های مهم دولت برشمرد که رضایت‌مندی بازنشستگان را به دنبال دارد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر چهار هزار پرونده برای اختصاص فوق‌العاده ایثارگری و ۱۲هزار حکم برای افزایش گروه حقوقی نیز برای بازنشستگان قبل از سال ۹۶ در این استان صادر شده است.

وی ادامه داد: بازنشستگانی که تاکنون از این مزایا بهره‌مند نشده‌اند می‌توانند با مراجعه به دستگاه اجرایی مربوطه و بارگذاری اطلاعات خود از این مزایا بهره‌مند شوند.

کشتکار یادآور شد: در زمان حاضر ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از بازنشستگان استان بوشهر عضو این صندوق هستند که ۱۲هزار و ۳۷۵ نفر ( ۷۵ درصد) از آنها مرد و چهار هزار و ۱۲۵ نفر (۲۵ درصد) زن هستند که صندوق ماهانه ۱۲۰ میلیارد تومان حقوق به این افراد پرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: بیشترین تعداد بازنشستگان استان بوشهر با ۱۰هزار و ۸۵۰ نفر مربوط به آموزش و پرورش، دو هزار و ۲۰۰ نفر دانشگاه علوم پزشکی، ۷۷۰ نفر جهادکشاورزی، ۷۵۰ نفر شهرداری، استانداری و فرمانداری‌ها، ۴۵۰ نفر کارکنان شرکت پست و مخابرات و مابقی مروبط به سایر دستگاه‌های اجرایی هستند.

کشتکار، بالاترین حقوق بازنشستگی در استان بوشهر را ۲۵ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان متعلق به یک عضو هیات علمی دانشگاه عنوان کرد و گفت: اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و قضات دارای بیشترین میزان حقوق دریافتی از صندوق بازنشستگان کشوری هستند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان بوشهر با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر از کارکنان دولت مشترک این صندوق هستند گفت: میانگین سنی بازنشستگی در استان بوشهر ۵۱ سال است.

کشتکار اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال یکهزار و ۵۰۰ نفر بازنشسته جدید به صندوق بازنشستگی این استان اضافه شوند.

وی پرداخت تسهیلات کم‌بهره به بازنشستگان را شامل وام‌های ضروری، ازدواج فرزندان، خرید کالای خانگی و خرید اعتباری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای عنوان کرد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر با اشاره به توسعه خدمات الکترونیک در این صندوق اظهار داشت: هم اکنون ۲۰ خدمت صندوق بازنشستگی به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول