اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افزایش نظامیان و تجهیزات روسیه در مانور مشترک در مرز افغانستان

روسیه تعداد سربازان و تجهیزات نظامی خود در رزمایش مشترک نظامی با ازبکستان و تاجیکستان در مرز با افغانستان را افزایش داد.

افزایش نظامیان و تجهیزات روسیه در مانور مشترک در مرز افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، ستاد مرکزی نیروهای مسلح روسیه از افزایش تعداد سربازان و تجهیزات نظامی این کشور در رزمایش مشترک نظامی با ازبکستان و تاجیکستان که روزهای 5-10 آگوست در مرز با افغانستان برگزار می شود، خبر داد.

بنابر گزارش ستاد مرکزی نیروهای مسلح روسیه، تعداد نظامیان به 1800 سرباز و شمار تجهیزات نظامی به ویژه درگیر در این تمرینات مشترک نظامی را 2 برابر( 420 واحد) افزایش داده است.

تصمیم مربوطه توسط «الکساندر لاپین» فرمانده ستاد مرزی نیروهای مسلح روسیه گرفته شده است.

در این رزمایش نظامی بیش از 2500 نظامی و حدود 500 واحد سلاح و تجهیزات نظامی از 3 کشور، روسیه، ازبکستان و تاجیکستان شرکت خواهند کرد.

قبل از این گزارش شده بود که در رزمایش مشترک نظامی روسیه، ازبکستان و تاجیکستان در مرز با افغانستان که در منطقه «حرب میدان» استان «ختلان» تاجیکستان برگزار می‌شود، بیش از 1.5 هزار نظامی، از جمله حدود هزار سرباز روس و با حدود 300 واحد سلاح و تجهیزات نظامی شرکت می‌کنند.

در این تمرینات مشترک، نظامیان 3 کشور روسیه، ازبکستان و تاجیکستان آمادگی لازم برای سرکوب نیروهای مسلح غیرقانونی که به خاک کشور متحد حمله کرده‌اند، را کسب می‌کنند.

اساس نیروهای مسلح روسیه در این رزمایش، نظامیان پایگاه 201 این کشور واقع در خاک تاجیکستان را تشکیل می‌دهند.

رزمایش مذکور در 3 مرحله صورت می‌گیرد. در مرحله اول، آمادگی برای انجام عملیات مشترک جهت سرکوب گروه‌های تروریستی کسب می‌کنند.

در مرحله دوم، نظامیان روس، ازبک و تاجیک گروه‌های تروریستی که وارد یکی از کشورهای متحد شده‌اند را، از بین می‌برند و در مرحله سوم سربازان 3 کشور گروه‌های غیرقانونی تروریستی را حین عبور از مرز دولتی یکی از کشورهای متحد، سرکوب می‌کنند.

رزمایش مذکور به علت وخامت اوضاع در افغانستان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول