اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

مجالس عزاداری محرم و صفر در کرمان تعطیل نمی‌شود

رئیس بسیج مداحان استان کرمان گفت: مجالس اهل‌بیت (ع) را مانند سال قبل با پایبندی به نکات بهداشتی و رعایت دستورالعمل‌ها در محرم و صفر برگزار می‌کنیم و مجالس با رعایت هیئتی‌ها تعطیل نمی‌شود.

مجالس عزاداری محرم و صفر در کرمان تعطیل نمی‌شود

مجید منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با تسلیت سالروز شهادت میثم تمار از وی به‌عنوان صحابه وفادار حضرت علی (ع) نام برد و اظهار کرد: روز شهادت میثم تمار با عنوان روز قشر مداح نامگذاری شده است و به همین مناسبت سازمان بسیج مداحان استان کرمان به همراه جوامع ستایشگری و کانون و مجمع مداحان مراسم بزرگداشت مداحان را برگزار کرد.

رئیس بسیج مداحان استان کرمان از برگزاری مراسم بزرگداشت مداحان در محل بیت‌الزهرا (س) موقوفه سردار دلها حاج‌قاسم سلیمانی با حضور جمعی از مداحان خبر داد و ابراز داشت: در این مراسم حجت‌الاسلام شاه‌مرادی معاون تعلیم و تربیت سپاه ثارالله در سخنانی به تبیین شخصیت میثم تمار و رسالت جامعه مداحان پرداخت و پاداش جانشین فرمانده سپاه سپاه ثارالله استان کرمان نیز طی سخنانی ماموریت‌ها و برنامه‌های بسیج را تشریح کرد.

منصوری از شهید عبدالهادی موسوی‌کراماتی اهل بوشهر به‌عنوان شهید شاخص کشوری قشر مداح نام برد و بیان کرد: این شهید عزیز در روز عرفه به دنیا آمد و در روز عرفه هم به شهادت رسید.

وی عنوان کرد: شهید موسوی‌کراماتی در دوران زندگی چند بار با مرگ دست و پنجه نرم کرد، اما با توسل والدینش به اهل‌بیت (ع) نجات پیدا کرد و در نهایت در دوران دفاع مقدس و عملیات شلمچه به فیض شهادت نائل آمد.

رئیس سازمان بسیج مداحان استان کرمان ادامه داد: فلسفه نامگذاری روز قشر مداح در روز شهادت میثم تمار این است که میثم تمار از اهل بیت (ع) و حضرت علی (ع) دفاع کرد و فضائل امیرالمومنان (ع) را حتی بالای دار بر زبان جاری کرد و زبانش را بردیند و این درس را به همه ما می‌دهد به عنوان مداح در دفاع از اهل بیت (ع) و ولایت کوشا باشیم و از میثم تمار درس بگیریم.

منصوری ابراز داشت: با توجه به اینکه ایام محرم را در پیش داریم، کارگاه آموزشی با حضور مداح و استاد کشوری حاج مهدی منصوری برگزار می‌شود و برگزاری همایش مداحان و تولید کتاب و محتوای اشعار محرم برای مداحان از دیگر برنامه‌هاست.

وی تصریح کرد: مجالس اهل بیت (ع) را مانند سال قبل با پایبندی به نکات بهداشتی و رعایت دستورالعمل‌ها در محرم و صفر برگزار می‌کنیم و مجالس با رعایت هیئتی‌ها تعطیل نمی‌شود.

منصوری افزود: در تلاش هستیم تا ماسک و اقلام بهداشتی با قیمت مناسب بین هیئت‌ها و عزاداران توزیع شود و تاکید ما این است که با توجه به اینکه بعضی از بانیان همچنان بخشی از هزینه‌های محافل اهل بیت (ع) را مانند سال قبل در قالب بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان توزیع کنند.

وی بیان داشت: بیش از ۱۶ کانون شهرستانی بسیج مداحان و بیش از ۲ هزار مداح بسیجی در سراسر استان کرمان داریم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول