اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

رزمایش هوایی امارات و مصر با هدف افزایش میزان آمادگی

نیروهای هوایی امارات متحده عربی و مصر یک رزمایش ده روزه را با هدف افزایش سطح آمادگی و انتقال تجربیات با برگزاری عملیات تدافعی و هجومی برگزار می‌کنند.

رزمایش هوایی امارات و مصر با هدف افزایش میزان آمادگی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، پرسنل نیروی هوایی مصر روز دوشنبه برای شرکت در رزمایش هوایی 10 روزه وارد امارات متحده عربی شدند.

به گزارش روزنامه «نشنال» نیروی هوایی مصر با نیروی هوایی امارات متحده عربی برای تقویت مهارت‌ها، تبادل تخصص و اشتراک اطلاعات در برنامه ریزی و انجام عملیات هوایی همکاری خواهد کرد.

رزمایش هوایی امارات و مصر تحت عنوان «رزمایش زاید ۳» توسط وزارت دفاع امارات برگزار می‌شود. این رزمایش در سه مرحله و شامل عملیات برنامه ریزی، آموزش و عملیات تهاجمی و دفاعی است.

به نوشته این روزنامه، این دو کشور توانایی‌های واحدهای نیروی هوایی خود را که برای ثبات و امنیت منطقه لازم هستند، نشان خواهند داد این فعالیتها همچنین شامل عملیات آموزشی مشترک و مانورهای تاکتیکی هوایی برای بهبود آمادگی هر دو طرف خواهد بود.

امارات متحده عربی و مصر از روابط قوی برخوردارند و همکاری نظامی بخشی از همکاری‌های دیرینه آن‌هاست.

رسانه‌ها اخیرا  از ارسال شماری جنگنده «میگ-۲۹» و «سوخو-۳۵» ساخت روسیه به نیروی هوایی مصر خبر دادند  و نوشتند که  نیروی هوایی مصر  تمام سفارش‌های مرتبط با جنگنده‌های میگ-۲۹ ام و ام ۲ را دریافت کرده است.  این در حالی است که کار ارسال جنگنده‌های پیشرفته سوخو-۳۵ به این کشور نیز آغاز شده است. به گفته منابع آگاه روس، ۱۲ فروند سوخو-۳۵ سفارش مصر قبل از ارسال در مجتمع هواپیماسازی «کومسومولکسان» مشاهده شدند.

بنابر گزارش موسسه سوئدی «سیپری»، ارتش مصر ۲۴ فروند سوخو-۳۵ خلال سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به روسیه سفارش داد و قرار است تا سال ۲۰۲۳ این جنگنده‌ها را به طور کامل دریافت کند.  نیروی هوایی مصر قصد دارد با دریافت کامل این جنگنده‌ها ، جت‌های میگ -۲۱ و جنگنده جی-۷ خود را بازنشست کند.

نیروی هوایی مصر همچنین ۳۰۰ تیر موشک‌ هوا به هوای «آر- ۷۳» و «آر- ۷۷» را برای جنگنده‌های میگ- ۲۹ خود دریافت کرده است.

گزارش  وبگاه معتبر «گلوبال فایر پاور» نیز نشان می‌دهد که ارتش مصر از حیث دفاع هوایی و موشکی با در اختیار داشتن ۱۱۰۰ موشک و راکت از ترکیه و رژیم صهیونیستی سبقت گرفته است. این نشریه ارتش مصر را از لحاظ قدرت نظامی در سال ۲۰۱۹ در رتبه دوازدهم در جهان قرار داده بود.

رسانه‌های خبری چندی قبل نیز  به تلاش‌های نیروی هوایی مصر برای ارتقا کمی و کیفی خود خبر دادند.

 وبگاه «دیلی ایجپت» به نقل از «نشنال اینترست» نوشت که  نیروی هوایی مصر قصد خرید 50 فروند «میگ-۳۵» ساخت روسیه را دارد. این قرارداد بزرگترین توافق تسلیحاتی دو کشور در سال‌های گذشته محسوب می‌شود. تصاویر  منتشر شده پرواز یک میگ- ۳۳ با پرچم مصر در پایگاه هوایی «ژکوسکی» در روسیه در شبکه‌های اجتماعی سر و صدای زیادی به پا کرد.

امارات متحده عربی  نیز  توافقنامه‌ای را برای خرید جنگنده‌های «سوخو _۳۵» ساخت روسیه منعقد کرده و همچنین قصد دارد با کمک این کشور بر روی ساخت جنگنده‌ای جدید فعالیت نماید. نمونه جنگنده‌ای که امارات قصد دارد با کمک شرکت روسی بسازد از نوع نسل پنجم و مشابه با جنگنده «اف _۲۲» و «اف _ ۳۵» خواهد بود. امارات  اخیرا پهپادهای «پردیتور» ساخت آمریکا به ارزش ۱۹۷ میلیون دلار را تحویل گرفته است.

شایان ذکر است که ارتش امارات درکمکرسانی به ارتش سعودی، بارها علیه مردم مظلوم یمن حملات هوایی  انجام داد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول