اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۲۷ درصد ناوگان سنگین سمنان بدون معاینه فنی در جاده‌ها می‌تازند

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان گفت: ۲۷ درصد ناوگان مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی در استان موفق به اخذ معاینه فنی نشده‌اند.

۲۷ درصد ناوگان سنگین سمنان بدون معاینه فنی در جاده‌ها می‌تازند

مهدی رجایی‌فرد، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: در سه‌ماهه اول سال جاری، 9 هزار و 923 مورد مراجعه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی زیرپوشش انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد رشد داشته است.

وی با بیان این‌که به‌منظور دستیابی به ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای و کاهش تصادفات نظارت‌های میدانی و سیستمی بر روی ناوگان انجام می‌شود، گفت: علی‌رغم رشد هشت درصدی مراجعه به مراکز، ۵۱ درصد خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی استان در وهله اول مردود شده‌اند.

او گفت: این آمار نشانگر اثربخشی تشدید نظارت‌ها از مراکز استان، پایش مداوم سامانه معاینه فنی از سوی اداره ایمنی و ترافیک و به‌تبع آن دقت عمل مضاعف مراکز است که در این خصوص استان سمنان در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به اهمیت و نقش عملکرد صحیح مراکز در ارتقای ایمنی افزود: ۲۷ درصد ناوگان مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی در استان موفق به اخذ معاینه فنی نشده‌اند.

رجایی‌فرد با اشاره به فعالیت چهار مرکز معاینه فنی سنگین در استان سمنان گفت: امیدواریم با احساس مسؤولیت مضاعف از سوی رانندگان، شرکت‌های حمل‌ونقل بار و مسافر، مراکز معاینه فنی سنگین و سایر عوامل تأثیرگذار در کنترل سلامت فنی خودروها و ایمنی تردد حمل‌ونقل گام‌هایی مؤثر در افزایش ایمنی سفرهای جاده‌ای و کاهش تصادفات برداشته شود.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول