اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افزایش ۴۱ درصدی کشف کالای قاچاق در سمنان

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان گفت: در سه ماه سال جاری، بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در این استان کشف‌ شد که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۴۱ درصد افزایش یافت.

افزایش ۴۱ درصدی کشف کالای قاچاق در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن اسلامی‌راد پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان که در سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سه ماه نخست سال جاری، ۳۰ جلسه در کمیسیون برنامه‌ریزی، ‌هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و کمیته و کارگروه‌های زیرگروه آن برگزار شده که ۱۷۳ مصوبه داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین تاکنون ۶ جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان‌های استان سمنان با ۲۴ مصوبه برگزار شده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان عنوان کرد: در حوزه نیروی انتظامی در سه ماه سال جاری، بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف‌شده داشتیم که به نسبت مدت مشابه سال گذشته، ۴۱ درصد افزایش داشته است.

اسلامی‌راد بیان کرد: در این حوزه تعداد ۱۱۴ نفر متهم دستگیر شدند و ۱۱۲ پرونده در مراجع رسیدگی‌کننده تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: دو هزار و ۳۴۸ بازرسی در این مدت در استان سمنان انجام و ۷۶ پرونده نیز مرتبط با این بازرسی‌ها تشکیل شده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان گفت: مجموع کشفیاتی که توسط نیروی انتظامی و سازمان صمت در سه ماه سال جاری به ثبت رسیده، ۱۸۱ میلیارد ریال است که این‌ میزان به نسبت مدت مشابه سال گذشته، ۲۹ و نیم درصد افزایش یافت.

اسلامی‌راد عنوان کرد: ارزش ریالی پرونده‌های مهم و ملی که توسط ناجا کشف شده است، بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال بوده که ۲۹۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این حوزه افزایش داشتیم و این مهم نشان از کار اطلاعاتی مطلوب نیروی انتظامی در راستای کشفیات دارد.

وی گفت: بر اساس گزارش سازمان تعزیرات حکومتی استان سمنان، تعداد کل پرونده‌های رسیدگی شده در این مدت، ۱۳۱ فقره بوده که ۸۷ فقره به ارزش ۸۷ میلیارد ریال محکومیت یافتند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان بیان کرد: در حوزه فرهنگی نیز اقدامات بسیار مهمی صورت گرفته که ۵۸۶ دقیقه برنامه در سیما، ۶۳۴ دقیقه برنامه رادیویی و ۱۵۸ دقیقه برنامه خبری از جمله این مهم است.

اسلامی‌راد افزود: در بخش هویت‌گذاری دام‌های استان سمنان، یک میلیون و ۳۶ هزار دام تاکنون در استان پلاک‌گذاری شد که عمده آن مربوطه به گوسفند با بیش از ۷۰۰ هزار مورد بوده است.

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از راهکارهای‌ مؤثر در مبارزه با قاچاق کالا و کاهش این مهم، ایجاد جذابیت برای مصرف‌کنندگان از طریق افزایش کیفیت کالاها و تولیدات داخلی است.

وی افزود: آمارها و افزایش کشفیات نشان از تلاش‌ها و زحمات دستگاه‌های متولی امر به خصوص نیروی انتظامی در حوزه مبارزه  با قاچاق کالا و ارز دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: از دیگر رو این افزایش حاکی از این است که بازار قاچاقچیان همچنان پرسود بوده و از فعالیت‌های خود کوتاه نیامده و دست از کار نکشیده‌اند.

خجسته‌پور گفت: تا زمانی که تقاضا در این حوزه برای استفاده از کالاهای قاچاق وجود دارد، عرضه توسط قاچاقچیان نیز گسترده می‌شود.

وی عنوان کرد: برای عرضه و عرضه‌کنندگان در این حوزه، جرم‌نگاری صورت گرفته و این فعالیت، پرخطر با ریسک بسیار بالاست؛ اما اینکه فردی با این اوصاف همچنان در حال افزایش عرضه بوده و اقدام‌ به قاچاق کالا می‌کند، نشان از این دارد که تقاضا برای استفاده از کالاهای قاچاق وجود دارد و باید توجه ویژه‌ای به آن داشت و تمهیدات مناسبی را لحاظ کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: باید به گونه‌ای تبلیغات در این حوزه و مقابله با قاچاق را در دستور کار قرار دهیم که تأثیرگذاری مطلوب داشته و در نهایت شاهد کاهش عرضه کالای قاچاق باشیم که یکی از راه حل‌های این مهم، افزایش کیفیت کالاهای تولید داخل و محصولات داخلی است.

خجسته‌پور افزود: هرچه کیفیت کالاها و تولیدات ملی افزایش پیدا کند، تقاضا در بحث کالای قاچاق کم شده و اعتبار هزینه شده توسط مصرف‌کنندگان برای این موارد و خرید کالای قاچاق، در خصوص خرید کالای داخلی هزینه می‌شود.

وی گفت: قیمت بالا، عدم وجود خدمات پس از فروش و خطر در عرضه کالای قاچاق از مواردی است که نباید تقاضا را در این حوزه افزایش دهد؛ اما کیفیت این تولیدات و کالاهای قاچاق است که افراد را به سمت استفاده از آن تشویق و ترغیب می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: شیوه‌ تبلیغات باید در راستای اغنای افراد جامعه و مخاطبان ما در این حوزه، تغییر یافته و طرحی نو با استفاده از صاحب‌نظران اندیشده شود تا پیام و محتوا برای متقاضی، مخاطب و مصرف کننده در کمترین زمان ممکن تأثیرگذاری داشته باشد.

خجسته‌پور تأکید کرد: انتظار داریم تا فرمانداران در خط مقدم مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان‌ها باشند و جلسات را به صورت مستمر و ماهانه در دستور کار قرار دهند.

وی عنوان کرد: همان‌گونه که همگان ‌می‌دانیم، مقام معظم رهبری حساسیت جدی بر مقابله با کالای قاچاق داشته و دارند و ما نیز باید در این مهم توجه بسیار بیشتری داشته باشیم و کوتاهی در این حوزه به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: برگزاری‌ جلسات ماهانه و مستمر جلسات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان‌ها، ملاک ارزیابی فرمانداران خواهد بود.

خجسته‌پور تأکید کرد: مقابله، تبلیغ و برخورد در بحث قاچاق کالا و ارز باید در صف و در خط مقدم شهرستان‌ها توسط فرمانداران صورت گیرد.

وی عنوان کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی شاهد افزایش مصرف گاز‌ مایع در استان سمنان بیش از نیاز استان و سهمیه تخصیصی هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: این‌ مهم در مصارف خانگی، کشاورزی و صنعت نبوده و در خودروهای گازسوز با گاز مایع استفاده می‌شود؛ بنابراین از نیروی انتظامی تقاضا داریم تا با متخلفانی که به صورت غیر‌مجاز و غیراستاندارد نسبت به گازسوز کردن خودروهای خود اقدام کرده‌اند، در جهت حفظ و حراست از جان مردم به صورت جدی برخورد کند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول