اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لایحه درآمد پایدار شهرداری با جدیت دنبال می‌شود

لایحه درآمد پایدار شهرداری، اصلاح قوانین، حمل و نقل و ترافیک، مهمترین دغدغه‌های مسعود زارعی منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز است.

لایحه درآمد پایدار شهرداری با جدیت دنبال می‌شود

مسعود زارعی در گفتگوی حضوری در دفتر خبرگزاری فارس به تبیین اهداف و برنامه‌های مد نظر خود در پارلمان شهری شورا پرداخت.

پیگیری لایحه درآمد پایدار شهرداری مهمترین برنامه مدنظر مسعود زارعی است و امیدوار است که این لایحه در شورای ششم تصویب و اجرایی شود تا مشکلات مالی شهرداری که غالبا برگرفته از ناپایدار بودن درآمدهاست مرتفع شود.

مسعود زارعی  در این باره به خبرنگار فارس گفت: بدهی بیش از ۶ میلیارد تومان شهردار شیراز مهمترین دلیل پرداخت جدی به لایحه پایدار شهرداری است.

زارعی پرداختن به زیرساخت‌های فرهنگی را نیز از اولویت‌های مهم برشمرد و بیان داشت: تعدد و تنوع مدعیان فرهنگی مهمترین دلیل فراوانی مشکلات این حوزه است.

اصلاح قوانین شهری یکی دیگر از موضوعاتی است که مسعود زارعی در اولویت کاری خود قرار داده است، وی معتقد است: در بسیاری از اوقات قوانین دست و پا گیر مهمترین عامل نارضایتی مردم است.

حمل و نقل و ترافیک، محیط‌زیست و پیگیری مشکلات این حوزه‌ها از دیگر دغدغه‌های عضو منتخب شورای شهر شیراز است.

زارعی با اشاره به مشکلات حاشیه‌نشینی در شهر شیراز گفت: در حال حاضر حاشیه‌نشینی یکی از مهمترین مشکلات کلان‌شهر شیراز است و وجود ۴۰۰ هزار حاشیه نشین در این شهر یکی از ناخوشایندترین مشکلاتی است که انتظار می‌رود این مشکل در دستور کار شورای ششم قرار بگیرد.

وی در ادامه موضوع فاضلاب، افزایش سرانه فضای سبز و شناسنامه دار کردن اشجار را نیز مهم خواند و در ادامه گفت: رسیدگی به اموری که رضایت مردم را به حداقل رسانده است باید در اولویت کاری شورای شهر و دیگر سازمان‌ها قرار بگیرد.

وی افزود: ما در مجموع ۵۳ وظیفه خدمات شهری داریم که ۲۴ وظیفه به شهرداری و ۲۹ وظیفه به بقیه سازمان‌ها برمی‌گردد و اگر پیگیری امور با تعهد و تخصص همراه شود و همه سازمان‌ها وظایف خود را به درستی پیگیری کنند رضایت عمومی مردم حاصل می‌شود.

تقویت بنیه مالی شهرداری با رفع موانع سرمایه‌گذاری و تسهیل درآمد و تشویق سرمایه‌گذار، تقویت برنامه خود کنترلی در سیستم اجرایی درون سازمانی، پیگیری توجه جدی به معماری شهری با تاکید بر سومین حرم اهل بیت(ع) بودن شیراز، احیای بافت فرسوده و توجه به گسترش ظرفیت‌های حوزه گردشگری و طرح زیباسازی شهر شیراز با محوریت حرم سوم اهل بیت(ع) از دیگر نکات مد نظر این منتخب مردم در شورای شهر شیراز است.

او توجه جدی به اصل عدالت محوری در توزیع اعتبارات و امکانات و اولویت‌های مناطق شهری و پیگیری لایحه خدمات یک‌پارچه مدیریت شهری به منظور ایجاد هماهنگی بین ادارات و سازمان‌ها را از دیگر برنامه‌های خود در شورا عنوان کرد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول