اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

محدودیت‌های کرونایی هیئات مذهبی در محرم/ موکب سلامت جایگزین ایستگاه صلواتی می‌شود

کارشناس تشکل‌ها و هیئات مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری ایستگاه صلواتی امکان‌پذیر نیست و به جای آن موکب سلامت جایگزین می‌شود که هدف از اجرای این طرح توزیع وسایل بهداشتی جهت رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی است.

محدودیت‌های کرونایی هیئات مذهبی در محرم/ موکب سلامت جایگزین ایستگاه صلواتی می‌شود

نورالله جلیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه امسال دستورالعمل برگزاری هیأت‌های مذهبی مانند سال گذشته است با یک سری تغییرات جزئی گفت: طبق آخرین دستورالعمل، هیئات مذهبی باید مراسم‌های ایام محرم را در فضای باز برگزار کنند.

کارشناس تشکل‌ها و هیئات مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برگزاری مراسم در فضای سرپوشیده با ارتفاع 6 متر به بالا، با یک‌چهارم ظرفیت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی به مدت دو ساعت ممکن است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از طبل و زنجیر به صورت شخصی مجاز است، افزود: برگزاری ایستگاه صلواتی امکان‌پذیر نیست و به جای آن موکب سلامت جایگزین می‌شود که هدف از اجرای این طرح توزیع وسایل بهداشتی جهت رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی است.

جلیل با بیان اینکه امکان برگزاری روضه‌های خانگی در فضای بسته وجود ندارد، گفت: طبق آمار میدانی بدست آمده در سال گذشته بیش از 80 درصد هیات‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند و یکی از بهترین اقشار در رعایت این مهم هیئات مذهبی بودند.

کارشناس تشکل‌ها و هیئات مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مانند سال گذشته سازمان تبلیغات، شبکه بهداشت و نیروی انتظامی از هیئت‌ها بازدید می‌کنند، افزود: دو شعار محوری «نسل در نسل در پناه حسینیم» و شعار «زیر علمت امن‌ترین جای جهان است» برای محرم امسال انتخاب شده است.

وی با تاکید بر لزوم سیاه‌پوش شدن معابر و فضاهای شهری توضیح داد: هیئت‌ها نسبت به آماده‌سازی فضای عمومی اقدام خواهند کرد و نهادهایی که متولی هستند هم در حیطه وظایف خود این مهم را انجام خواهند داد.

جلیل در پایان خاطرنشان کرد: مانند سال گذشته پخش نذورات و پخت و پز در هیئات مذهبی ممنوع است و در صورت طبخ نذری تحویل آن درب منازل خواهد بود.

انتهای پیام/3339/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول