اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید «حسان دیاب» بر لزوم افشای حقیقت درباره انفجار بندر بیروت

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در سالروز انفجار بندر بیروت گفت، تا زمانی که حقیقت کامل درباره این فاجعه افشا نشود لبنانی‌ها احساس آرامش نمی‌کنند.

تأکید «حسان دیاب» بر لزوم افشای حقیقت درباره انفجار بندر بیروت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در سالگرد فاجعه انفجار بندر بیروت (در چهارم آگوست ۲۰۲۰) گفت، تحقق عدالت در انفجار بندر بیروت با کشف حقیقت و محاکمه عاملان این فاجعه آغاز می‌شود.

بر اساس گزارش «النشره»، دیاب ضمن اعلام اینکه انفجار چهارم آگوست خلاءهای کشور لبنان را فاش کرد، افزود، تا زمانی که حقیقت کامل درباره این بندر افشا نشود لبنانی‌ها احساس آرامش نمی‌کنند و نمی‌توان تأثیرات انسانی، روانی و اجتماعی آن را پشت سر گذاشت.

وی تصریح کرد: ممکن نیست که حقیقت کامل درباره این فاجعه بدون پاسخ به این سوالات روشن شود: چه کسی این مواد را به بندر آورد و برای چه؟ چگونه آورد و چرا هفت سال آنجا ماند؟ چگونه انفجار رخ داد؟

در انفجار بندر بیروت بیش از ۱۹۰ تن کشته و ۶۵۰۰ نفر دیگر مجروح شدند.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان اخیرا در دیداری گفت، پارلمان برای روشن شدن حقیقت انفجار بندر بیروت با دستگاه قضایی کاملا همکاری دارد و آماده است مصونیت همه را لغو کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول