اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: وضعیت کاری دیپلمات‌های روس در آمریکا در حال بدتر شدن است

سفیر روسیه در ایالات متحده تصریح کرد که وضعیت زندگی و کار دیپلمات‌های روسیه در ایالات متحده در حال بدتر شدن است.

مسکو: وضعیت کاری دیپلمات‌های روس در آمریکا در حال بدتر شدن است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در ایالات متحده آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در جمع خبرنگاران تأیید کرد که وضعیت زندگی و کاری کارکنان سفارت روسیه و خانواده‌هایشان به واسطه اقدامات وزارت خارجه آمریکا در عدم تمدید روادیدشان، رو به وخامت است.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، پیش از این وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود که واشنگتن انتظار دارد آن دسته از دیپلمات‌های روس مستقر در آمریکا که روادید آن‌ها منقضی شده، واشنگتن را ترک کرده و  سپس درخواست تمدید روادید بدهند.

با این حال، آن طور که «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا گفته‌ است، مسکو، ۲۲ روادید برای کارکنان سفارت آمریکا صادر کرده است اما ایالات متحده تنها روادید یک دیپلمات سفارت روسیه در آمریکا را تمدید کرده است.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که آنتونوف روز گذشته (دوشنبه) در جمع خبرنگاران گفت که وزارت خارجه آمریکا خبرنگاران را در خصوص وضعیت واقعی امور مربوط به دیپلمات‌های روس گمراه کرده است.

وی سپس با تأکید بر این که شرایط و وضعیت کاری دیپلمات‌های روسیه در آمریکا همچنان در حال بدتر شدن است، گفت: «شرایط کاری دیپلما‌های روس در ایالات متحده همچنان رو به وخامت است. تلاش‌ها برای مقصر جلوه دادن روسیه در این مشکل باعث سردرگمی می‌شود».

مسکو به طور مداوم از واشنگتن درخواست کرده است تا با تمدید یکساله روادید‌ دیپلمات‌های دو کشور موافقت کند اما آن طور که آنتونوف گفته است، آمریکایی‌ها به طور مداوم از این موضوع طفره می‌روند.

وی در ادامه افزود که روادید ۱۳۰ دیپلمات روسیه و اعضای خانواده‌های آن‌ها منقضی شده و منتظر تمدید آن هستند.

سفیر روسیه در ادامه افزود: «در چند روز گذشته، ما ۲۲ روادید برای پرسنل آمریکایی‌ برای رفتن به محل کار در سفارتخانه آمریکا در مسکو صادر کرده‌ایم اما در پاسخ، مسخره است که تاکنون فقط تمدید روادید معاون کنسولی (سفارتخانه روسیه در آمریکا) را دریافت کرده‌ایم».

آنتونوف ادامه داد که «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبرنگاران را در خصوص وضعیت امور کاری دیپلمات‌های روس گمراه کرده است.

پرایس در جمع خبرنگاران گفته بود که طرح روسیه برای جلوگیری از استخدام اتباع روس و کشورهای دیگر در سفارتخانه‌های آمریکا در مسکو و دفاتر نمایندگی واشنگتن در روسیه، شرایط کاری را برای دیپلمات‌های آمریکایی دشوار و پیچیده می‌کند.

آنتونوف در واکنش به این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «اگر به حرف‌های آقای ند پرایس گوش دهید، این برداشت را می‌کنید که پیچیدگی در کار هیأت‌های دیپلماتیک آمریکا نتیجه اقدامات اشتباه روسیه است اما ما مدت‌ها است که علی‌رغم بدتر شدن عمدی و طولانی مدت و مداوم شرایط زندگی و کار دیپلمات‌های روس در ایالات متحده، از خود خویشتنداری نشان داده‌ایم».

این دیپلمات روس توضیح داد که دشواری شرایط کاری و زندگی دیپلمات‌های روس در آمریکا شامل تصرف اموال و اخراج کارکنان می‌شود و برخی اوقات به آن‌ها ۷۲ ساعت زمان برای ترک خاک کشور آمریکا می‌دهند.

آنتونوف سپس توضیح داد که حدود ۶۰ نفر از کارکنان سفارت که به همراه اعضای خانواده‌هایشان که حدود ۱۴۰ نفر می‌شوند، در حال حاضر منتظر تصمیم‌گیری واشنگتن در خصوص درخواست‌های تمدید روادیدشان هستند که به وزارت خارجه ایالات متحده تحویل داده شده است.

اظهارات آنتونوف در حالی مطرح شده است که وی پیش از این اعلام کرده بود که آمریکا از ۲۴ دیپلمات این کشور خواسته است تا سوم سپتامبر (۱۲ شهریور ماه) خاک آمریکا را ترک کنند.

تنش دیپلماتیک میان آمریکا و روسیه زمانی به اوج رسید که آمریکا با ادعای تلاش روسیه برای مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال کرد و در نهایت کار به اخراج سفرا کشید. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول