اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

افزون‌بر ۱۲۸ هزار دز واکسن کرونا در سیستان و بلوچستان تزریق شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۱۲۸ هزار و ۲۷۲ دز واکسن کرونا بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید-۱۹ در سیستان و بلوچستان به گروه‌های هدف تزریق شده است.

افزون‌بر ۱۲۸ هزار دز واکسن کرونا در سیستان و بلوچستان تزریق شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سیدمهدی طباطبایی اظهارداشت: در این مدت  ۱۰۶ هزار و ۴۶۴ دز در نوبت نخست و ۲۱ هزار و ۸۰۸ دز در نوبت دوم دریافت واکسن تزریق شده است. 

وی ادامه داد: هم‌اینک با هدف دسترسی مردم ۱۶ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان راه‌اندازی شده است. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تلقیح واکسن به منزله ایمنی کامل نیست بلکه هم استانی های عزیز باید همچنان استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را مدنظر داشته باشند.

وی افزود: پویش همگانی واکسیناسیون کرونا با شعار «واکسیناسیون حداکثری، تداوم زندگی» در سیستان و بلوچستان در حال اجراست.

طباطبایی ادامه داد: با شرایط و روندی که در سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده اعداد و ارقام کرونا کاهشی شده ولی همچنان نگران تعداد بستری هستیم و این میزان در جنوب استان نگران‌کننده است. 

وی بیان کرد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تمامی موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.

وی ادامه داد:‌ کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی نداریم.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول