اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بیمارستان قدیمی فیروزآبادی احیا می‌شود/ افزایش ۵۰۰ تخت در بیمارستان روانپزشکی رازی

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به طرح احیای بیمارستان‌ قدمی فیروزآبادی با استقرار بخش‌های مختلف و بروزرسانی تجهیزات، گفت: ساخت بیمارستان توسط سپاه استان تهران، افزایش ۵۰۰ تخت بستری در بیمارستان روانپزشکی رازی از جمله پروژه‌های درمانی شهرستان‌ ری است.

بیمارستان قدیمی فیروزآبادی احیا می‌شود/ افزایش ۵۰۰ تخت در بیمارستان روانپزشکی رازی

حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ری با اشاره به پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان این شهرستان اظهار کرد: بیمارستان فیروزآبادی شهرری از بیمارستان‌های مهم استان تهران است که پروژه ۳۲۹ تخت خوابی آن اخیرا با بخش‌های مختلف در کنار بنای قدیمی این بیمارستان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه بیمارستان قدیمی فیروزآبادی نیز قرار است احیا و بازسازی شود، گفت: بیمارستان جدید دارای ۱۵ تخت جراحی و بخش‌های مختلف بستری بوده همچنین دارای تمام تخصص‌ها و بروزترین تجهیزات است و در ادامه نیز استخدام نیروی انسانی در این بیمارستان انجام می‌شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه داد: در بیمارستان شهدای هفتم تیر نیز پروژه ۳۲۰ تخت خوابی در حال ساخت است که در حال حاضر کار بتن ریزی در طبقات آخر انجام می‌گیرد و تا دو ماه آینده بتن ریزی طبقات تمام می‌شود.

توکلی با بیان اینکه ۵۰ تخت اورژانس به بیمارستان شهدای هفتم تیر اضافه می‌شود که از محل اعتبارات فرمانداری در حال انجام است و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد، تصریح کرد: کلینیک تخصصی هفتم تیر نیز در دهه فجر پارسال، کار ساختمانی آن تمام شد و پس از نصب تجهیزات در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

احداث ساختمان شبکه بهداشت در شهرستان ری پس از چهل سال

وی با اشاره به اینکه ساختمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری از مدت چهل سال گذشته تاکنون در خارج از حوزه تقسیمات شهرستان ری و در کیانشهر قرار دارد، بیان کرد: ساختمان شبکه بهداشت در زمینی که یک نفر خَیر در خیابان شهید رجایی روبروی محله سیزده آبان اهدا کرده است، توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران ایجاد می‌شود که در این راستا کار طراحی و مشاور اخذ شده و تامین اعتبار تا حدودی انجام شده که پس از طراحی، مناقصه آن اجرا می‌شود تا پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک ساختمان در شأن داشته باشیم و تمام معاونت‌ها، تخصص‌ها و حوزه مدیریت در آن مستقر شوند.

معاون استاندار تهران در ادامه گفت: ساخت بیمارستان توسط سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در میدان معلم، افزایش ۵۰۰ تخت بستری در بیمارستان روانپزشکی رازی واقع در امین آباد، احداث بیمارستان سرطانی توسط آستان حضرت عبدالعظیم(ع)، احداث بیمارستان چشم پزشکی نور، احداث داروخانه مجهز در حد داروخانه سیزده آبان تهران و طرح احداث بیمارستان میلاد ۲ از جمله پروژه‌های بهداشت و درمان در شهرستان ری است که برخی در حال انجام است و برخی نیز کلنگ زنی شده و یا در حال طرح‌ریزی هستند.

توکلی با اشاره به بروزرسانی و انواع تجهیزات و تعمیرات مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت سطح شهرستان توسط وزارت بهداشت، فرمانداری و خیران، گفت: مرکز شهید هاشمی نژاد کهریزک نیز طبق اسناد موجود توسط یک خیر، وقف امور درمانی شده است اما سازمان بهزیستی از این مرکز برای خدمات دهی به معلولان استفاده می‌کند و همکاری لازم را برای اجرای نیت واقف ندارد که در نتیجه این موضوع طی چند سال بلاتکلیف است و پیگیری حقوقی آن توسط سازمان اوقاف دنبال می‌شود.

وی در پایان با اشاره به انواع پروژه‌های در حال انجام شهرستان ری خاطرنشان‌کرد: بیش از ۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان طی سال جاری در شهرستان ری افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول