اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تبدیل شورای شهر به شورای شهرداری واقعیتی تلخ است

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم با تاکید بر این که در سال های اخیر روز به روز از اختیارات شوراهای اسلامی کاسته شده است اظهار کرد: باید گفت شوراهای شهر به شوراهای شهرداری تغییر ماهیت یافته که متأسفانه این امر، واقعیتی تلخ است.

تبدیل شورای شهر به شورای شهرداری واقعیتی تلخ است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبدالله جلالی در مراسم اختتامیه دوره پنجم شورای اسلامی شهر مقدس قم با اشاره به برگزاری 202 جلسه رسمی علنی، ۱۵۳ جلسه هیئت رئیسه و ۱۶۳ جلسه کمیسیون تلفیق در دوره پنجم شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: رسیدگی به یک هزار و ۹۵۵ لایحه و همچنین ۶۳ طرح در این دوره انجام شده که از این تعداد، تنها حدود ۲۰ طرح و لایحه رد شده است.

وی افزود: تلاش مدیریت شهری در سال‌های اخیر بر خدمتگزاری به مردم و ارتقای زندگی شهروندان متمرکز بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم همچنین مشکل جدی مدیریت شهری را در عدم حمایت دولت از آن دانست و گفت: البته در ظاهر، وزارت کشور پشتیبان شوراهای اسلامی و مدیریت شهری است، ولی این وزارتخانه نه تنها یار مدیریت شهری نیست، بلکه گاهی نیز بار بوده است.

وی با تاکید بر این که در سال‌های اخیر روز به روز از اختیارات شوراهای اسلامی کاسته شده است اظهار کرد: باید گفت شوراهای شهر به شوراهای شهرداری تغییر ماهیت یافته که متأسفانه این امر، واقعیتی تلخ است.

جلالی فقدان درآمد پایدار برای مدیریت شهری را از دیگر مشکلات آن عنوان کرد و یادآور شد: مدیریت شهری در حوزه تحقیق و پژوهش نیازمند کار بیشتری است تا بتواند به توفیقات بیشتری دست یابد.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان مردم در دوره پنجم شورای اسلامی شهر مقدس قم تلاش کردند تا وارد حاشیه‌ها نشوند اذعان کرد: فراموش نکنیم که شورای شهر جای کار مادی، سلیقه کاری و سیاست بازی نیست، بلکه باید بر عدالت خواهی و گره کشایی از کار مردم متمرکز باشد.

جلالی همچنین ضرورت مسلط بودن اعضای شوراهای شهر را به قوانین و مقررات مورد توجه قرار داد و گفت: اگر عضو شورا اهل مطالعه و کار کارشناسی نباشد، هم نباید اظهار نظر کند و هم نباید رأی بدهد.

وی مطالبه گری از مسؤولان را از دیگر وظایف اعضای شوراها دانست و بیان داشت: شورای شهر نیازمند خرد جمعی است.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم در پایان سخنان خود با حلالیت خواستن از مردم تصریح کرد: آماده پاسخگویی به مسؤولیت خود در چهار سال گذشته هستم، چراکه فراری از آن نیست.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول