اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

شورا در انتخاب شهردار دقت کند

فرماندار زنجان گفت: از شورا می‌خواهیم در انتخاب شهردار دقت لازم را داشته باشند.

شورا در انتخاب شهردار دقت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا عسگری ظهر امروز در مراسم تحلیف شورای شهر زنجان اظهار کرد: این دوره از شروع به کار شورای اسلامی شهر مصادف با آغاز فعالیت دولت سیزدهم است و این همزمانی شرایطی فراهم می‌کند که با هم‌افزایی از ظرفیت‌ها، حداکثر بهره برده شود.
وی با اشاره به فراز و فرودهای شورای شهر در کشور گفت: ششمین شوراهای اسلامی تجربه دوره‌های قبل را به همراه داشته باشد و اعضا می‌توانند از تجربیات گذشته برای عملکرد بهتر بهره ببرند.
وی به انتظار جامعه از منتخبان خود در شورای اسلامی شهر اشاره کرد و گفت:  شهروندان زنجانی از لحاظ شورایی در این مجموعه طی ادوار گذشته شخصیت‌های مختلفی به نمایندگی از اقشار مختلف در شورا را شاهد بودند و انتظار دارند این دوره از فعالیت شورایی، بهترین عملکرد را داشته و شاهد توسعه شهر باشیم.
فرماندار زنجان شخصیت فردی و موقعیت اجتماعی منتخبان شورا را عاملی برای بالا رفتن انتظارات مردم از آن‌ها دانست و گفت: شوراها در حوزه‌های مختلف مسئولیت داشته و اثرگذار هستند و این امر کار را برای منتخبان بسیار حساس کرده، به همین خاطر ضروری است که در این دوره توجه بیشتری به پتانسیل شوراهای اسلامی شود.
وی تصریح کرد: اعضای شورا مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده گرفته‌اند؛ چراکه مصداق عینی عبارت «بیت‌المال» در مجموعه شهرداری متبلور می‌شود و هر گونه تصمیم اتخاذ شده از سوی اعضای شورای اسلامی برای خلق خدا بوده و اثر مستقیم بر زندگی آن‌ها خواهد داشت، به همین خاطر در این شرایط باید مراقب بود تا به بهترین نحو این مسئولیت را به سرانجام رساند و از همه مهم‌تر نگاه دقیق‌تری نیز بر هزینه‌ها داشت.
وی با بیان اینکه خدمت در شهرداری ماندگار می‌شود، گفت: با این نگرش قطعاً اعضای شورا به حساسیت موضوع پی برده و انتظار می‌رود با بهره‌مندی از برنامه منسجم، بهترین مدیریت شهری را داشته باشند.
فرماندار شهرستان زنجان همچنین با تاکید بر انتخاب درست شهردار، خاطرنشان کرد: معتقدیم بعد از انتخاب شهردار، باید اجازه دهیم مدیریت شهری کار خود را انجام داده و اعضای شورا نیز بر عملکرد مجموعه شهرداری داشته باشد.
وی منابع مالی شهرداری را از چالش‌های پیش‌ روی اعضای شورا عنوان کرد و گفت: شورا باید در قیمت تمام شده خدمات نیز دقت‌نظر شود. عسگری گفت: همچنین اعضای شورا باید جنبه نظارتی خود را تقویت کنند تا دچار افت نشده و در مقابله با فساد نیز جدی باشند.
انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول