اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خسارت ۲۲۰ میلیارد تومانی سیل به جاده‌های مازندران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: در پی بارش‌های اخیر ۸۰ محور ارتباطی استان به‌طول بیش از ۱۴۳ کیلومتر دچار رانش، ریزش، لغزش و سیل‌بردگی شده و خسارت به‌طور تقریبی ۲۲۰ میلیارد تومانی به راه‌های استان و ابنیه‌های فنی آن وارد کرده است.

خسارت ۲۲۰ میلیارد تومانی سیل به جاده‌های مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران طی گفت‌وگویی اظهار کرد: نقاط رانشی و خسارتی سیل اخیر را محورهای کوهستانی از جمله شهرستان سوادکوه به‌طول ۲۹ کیلومتر، سوادکوه شمالی به‌طول ۶ کیلومتر،  آمل به‌طول ۱۱ کیلومتر، بابل به‌طول ۹ کیلومتر، تنکابن به‌طول ۹ کیلومتر، نوشهر به‌طول ۶ کیلومتر، رامسر به‌طول ۳ کیلومتر، نور به‌طول ۳ و نیم کیلومتر، محور کندوان به‌طول ۳۰ و محور هراز به‌طول ۳۶ کیلومتر  بوده است.

وی افزود: این اداره کل با تجهیزات کامل راهداری از همان آغاز رانش و سیل در محل حادثه حضور داشته وتحت هر شرایطی مسیر رابرای تردد کابران جاده‌ای مهیا کرده است.

نجفی در خصوص علت بروز این حادثه تصریح کرد: نفوذ آب‌های سطحی در لایه‌های سنگی و خاک موجب سرخوردگی، جابجایی سنگ‌ها و سقوط سنگ‌ها از کوه‌ها شده که خوشبختانه آسیب به کاربران جاده‌ای وارد نکرده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای مازندران یادآور شد: این اداره کل به‌منظور حفظ ایمنی جاده‌ها و تردد روان وسایل نقلیه و جلوگیری از بروز سوانح رانندگی با کلیه امکانات و اکیپ‌های راهداری خود آمادگی کامل برای عملیات راهداری را دارد.

این مسوول از مسافران خواست به دلیل وضعیت آب و هوایی و احتمال ریزش مجدد کوه، از سفرهای غیر ضروری و تردد در محورهای کوهستانی خودداری کنند تا به فضل خداوند شاهد بروز حوادث ناگوار در سطح محورهای استان نباشیم.

به گزارش فارس؛ مسافرین و رانندگان محترم می‌توانند جهت کسب اطلاعات از آمار و ارقام تردد در محورهای استان و کشور همچنین آگاهی از آخرین وضعیت راه‌ها و انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و  شرایط جوی به سایت www.141.ir مراجعه کرده و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس حاصل کنند‌.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول