اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بهره‌مندی 8 هزار معلول از خدمات مراکز بهزیستی زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: ۸ هزار نفر از افراد دارای معلولیت از خدمات مراکز روزانه و شبانه بهزیستی استفاده می‌کنند.

بهره‌مندی 8 هزار معلول از خدمات مراکز بهزیستی زنجان

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بهزیستی به صورت ماهانه به مراکز شبانه‌روزی بیماران روانی مزمن، معلولین ذهنی، جسمی حرکتی و سالمندان یارانه پرداخت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: این یارانه ۷۰ درصد افزایش داشته است و درباره نحوه هزینه‌کرد یارانه، نیاز و نحوه رسیدگی و ارائه خدمات به مددجویان نظارت بیشتری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۷۰ مرکز غیردولتی روزانه، شبانه‌روزی، ویزیت در منزل و مرکز مراقبت در منزل و مراکز مددکاری و موسسات مردم نهاد در حوزه معلولین و توانبخشی فعالیت دارد و نزدیک به ۸ هزار نفر از افراد دارای معلولیت از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند، گفت: ۳۲۵ فرد ضایعه نخاعی نیز از خدمات ویژه توانپزشکی، حق پرستاری و سایر خدمات مددکاری بهره‌مند هستند.

محمدی قیداری اظهار کرد: در شرایط قرمز کرونایی و تعطیلی مراکز روزانه معلولین، توانبخشی از راه دور صورت می‌گیرد و خدمات آموزشی به ۷۲۰ نفر از افراد دارای معلولیت در منزل ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: در سال گذشته بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه هدف، کمک هزینه توانبخشی به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دریافت کرده  و نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان نیز کمک هزینه ارتز و پروتز به افراد دارای معلولیت پرداخت شده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول