اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

نگرانی استاندار از پر شدن تخت‌های بیمارستانی/اشاره به تعطیلی‌ در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار در نشست ستاد استانی کرونا کهگیلویه و بویراحمد به موضوعات مختلفی اشاره کرد.

نگرانی استاندار از پر شدن تخت‌های بیمارستانی/اشاره به تعطیلی‌ در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ حسین کلانتری در نشست ستاد استانی کرونا کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امروز شاهد مراسم تحلیف رئیس جمهور بودیم که در مراسم در امنیت کامل و با صلابت برگزار شد و همچنین پیشاپیش روز خبرنگار را به خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد و آنهایی که به حوزه سلامت استان خدمت می‌کنند تبریک می‌گوییم.

رئیس ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در گزارش رئیس دانشگاه نکات کلیدی هست که مسئولیت ما را مضاعف می‌کند میزان بستری ما از ترخیصی‌ها بیشتر شده و میزان مراجعات نیز به همین شکل است.

وی گفت: درست است که فوتی‌های ما روند رو به رشدی نداشته اما دلیل آن درمان به موقع و اقدامات خوب کادر پزشکی استان بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: اما میزان مراجعات در این مدت بسیار افزایش یافته هر چند ظرفیت‌ها محدود است، نمی‌گوییم که هیچ تخت خالی در استان نداریم اما تخت‌های خالی به سرعت در حال پر شدن هستند افزایش مراجعات و بستری ها بسیار نگران کننده شده و اگر این گونه ادامه پیدا کند با چالش جدی مواجه خواهیم شد.

وی گفت: موضوع اصلی توجه به پروتکل‌هاست که باید مردم و مسئولان پای کار باشند هر چند سخت ترین نظارت‌ها را تاکنون داشته‌ایم و برخوردهای هم انجام شده است اما نیاز به همکاری بیشتر مردم داریم.

کلانتری با بیان اینکه بخشی از مشکل ما به بازار برمی‌گردد یادآور شد: با واحدهایی که قانون را رعایت نمی‌کنند باید به شدت برخورد شود در پاساژها تنها با کسانی برخورد شود که رعایت دستورالعمل ها را نمی‌کنند و در مقابل باید آنهایی که رعایت می‌کنند تشویق شوند.

وی با قدردانی از ورود خوب مسئولان استانی به موضوع تالارها گفت: مسئولان خوب عمل کردند نکته حائز اهمیت این است که فرصت عروسی‌ها محدود بوده و چند روز دیگر بیشتر به ماه محرم باقی نمانده ولی به هر حال نباید اجازه دهیم که کارناوال مرگ راه بیفتد و دعوت به کرونای هندی کنیم.

استاندار افزود: جاهایی که رعایت شده باز هم فرصت داده شود و کسانی که رعایت نمی کنند درجا بسته شوند برخورد و با متخلف و کسانی که سلامت مردم را نشانه رفته‌اند برخورد شود.

وی گفت: روند افزایشی شده و بسیاری از نیروهای ۱۸ ماه شبانه روز کار می کنند موج سنگینی داریم که سیستم درمان را دچار مشکل می کند و چالش جدی خواهیم داشت الان در استان فرصت پیشگیری داریم که باید از این فرصت استفاده شود.

استاندار در خصوص تعطیلی‌ها گفت: ستاد ملی مدیریت کرونا با حضور آیت الله رئیسی برای تعطیلی های آینده تصمیم‌گیری خواهد کرد این تصمیم ملی خواهد بود و مربوط به یک استان نیست.

وی در ادامه با قدردانی از فعالیت های حوزه بهداشتی استان گفت: نباید تنها به فعالیت بخش درمان اشاره کنیم بلکه بخش بهداشت استان نیز کارهای بسیار خوبی انجام داده که میانگین تزریق واکسن در استان ما 2.5 برابر کشوری است احتمالا امروز به سه برابر خواهد رسید.

کلانتری گفت: کار بزرگی در زمینه واکسیناسیون شده وزارت بهداشت 20 هزار دز بیشتر از سهمیه به ما دادند که فرصتی ایجاد می‌کند تا گروه‌های پرخطر واکسینه شوند.

وی در ادامه افزود: اگر مردم همکاری نکنند توفیق حاصل نمی شود در همین دوره بیماری کرونا هر جا مردم با ما همکاری داشتند موفق بوده‌ایم نگرانی بسیار جدی ما در آرامستان‌ها بوده که خیلی خوب شده اما در جشن‌های عروسی باید بیشتر رعایت کنیم.

استاندار گفت: روی کنترل آبشار یاسوج حساسیت دارم انتظار همکاری بیشتر از نیروی انتظامی و شهرداری داریم نصب چادر در هر تفرجگاهی از استان به خصوص در مناطق سردسیری و در پارک ها ممنوع است.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها جایی که مردم رعایت می‌کنند را به خوبی به تصویر کشند و در مقابل جاهایی که کسانی کار قانونی انجام می‌دهند را نیز به تصویر بکشند تا درس عبرتی برای متخلفین باشد.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول