اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

حاج‌علی‌اکبری: نماز جمعه ایستادگی مؤمنان را برابر دشمنان نشان می‌دهد

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: نماز جمعه جلوه‌هایی را به تصویر می‌کشد که نشان می‌دهد مؤمنان یکپارچه برابر دشمنان خود ایستاده‌اند.

حاج‌علی‌اکبری: نماز جمعه ایستادگی مؤمنان را برابر دشمنان نشان می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری ظهر امروز در آیین معرفی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان در میعادگاه نماز جمعه این شهر، از خدمات چندین ساله آیت‌الله شاهچراغی، نماینده پیشین ولی‌فقیه در استان سمنان قدردانی کرد.

وی گفت: جامعه اسلامی همواره نیازمند وحدت و پیوند قلبی آرمانی بوده و یکی از جلوه‌گاه‌هایی که این امر را ممکن می‌سازد، حضور در نماز جمعه است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بیان کرد: نماز جمعه سبب تقویت برادری‌ها و عزت بین مسلمین می‌شود و از این‌رو، اهمیت بسیاری دارد و پایگاه مقاومت فکری و بصیرتی در جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

حاج‌علی‌اکبری افزود: نماز جمعه جلوه‌هایی را به تصویر می‌کشد که نشان می‌دهد مؤمنان یکپارچه برابر دشمنان خود ایستاده‌اند و صفوف به هم فشرده نماز جمعه مؤید وحدت و همدلی مسلمانان است.

وی تصریح کرد: امام راحل نگاه زیبایی به نماز جمعه داشتند و می‌فرمودند در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نماز جمعه اهمیت فراوانی دارد. ایشان فرمودند که انقلاب اسلامی اگر به‌جز نماز جمعه چیز دیگری به مردم نمی‌داد، هم همین نماز جمعه کافی بود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تصریح کرد: روایات اسلامی درباره اهمیت حضور در نماز جمعه مطالب متعددی را بیان می‌کنند که مؤید جایگاه قابل‌توجه آن است.

حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: بر اساس همین روایت‌ها، هر قدمی که نمازگزار در روز جمعه بردارد، طهارت است و فرشتگان مقرب خداوند منان بر کرسی‌هایی از نور در ورودی مساجد نشسته‌اند تا با قلم‌هایی زرین از شرکت‌کنندگان نام‌نویسی کنند.

وی تصریح کرد: حضور مردم در نماز جمعه در سراسر کشور بسیار خوب است و باز هم باید تقویت شود؛ هرچه این جایگاه را بیشتر تقویت کنیم، اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی بیشتر ترویج می‌شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول