اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

25 روستای فهرج فاقد شبکه آبرسانی است

معاون فنی و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: در شهرستان فهرج ۲۵ روستا فاقد شبکه آبرسانی است و همچنین ۳۰ روستا در معرض تنش آبی قرار دارد.

25 روستای فهرج فاقد شبکه آبرسانی است

عباس سلطانی‌نژاد امروز در حاشیه افتتاح پروژه آبرسانی به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در فهرج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به روستاهای عامریه، یوسف‌آباد زیرافراز، دهنوبهزادی و احمدیه در شهرستان فهرج گفت: پروژه آبرسانی دهستان برج اکرم شامل حفاری یک حلقه چاه، مخزن ذخیره و شبکه توزیع خط انتقال است.

وی افزود: برای اجرای این طرح سه میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است که سه میلیارد تومان آن از محل اعتبارات عمرانی و ۵۰۰ میلیون تومان از محل کمک‌های خیرین استفاده شده است و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

معاون فنی و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمان بیان داشت: این پروژه با مشارکت و پیگیری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ثارالله استان و شرکت آب و فاضلاب استان انجام شده است.

وی با اشاره به پروژه مجتمع آبرسانی نگین کویر فهرج گفت: این پروژه با اجرای ۹۰ کیلومتر و با پیشرفت ۶۰ درصد در حال انجام است و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

سلطانی‌نژاد بیان داشت: در شهرستان فهرج ۲۵ روستا فاقد شبکه آبرسانی است و همچنین ۳۰ روستا در معرض تنش آبی قرار دارد که روستاهای در معرض تنش آبی با پروژه‌های کوتاه‌مدت پیگیر مشکلات آنها هستیم که تا پایان تابستان سال آینده مشکل آنها حل شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز گفت: با بهره‌برداری از طرح آبرسانی، ساکنان چهار روستای عامریه، دهنو بهزادی، یوسف‌آباد زیرافراز و احمدیه از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

وی افزود: تاکنون به ۳۵ روستا آبرسانی کردیم و در هفته دفاع مقدس نیز تنش آبی ۱۳ روستا رفع خواهد شد.

انتهای پیام/80013/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول