اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

نخستین سوگواره ملت امام حسین(ع) برگزار می شود/ آغاز به کار رادیو محرم از امروز

شبکه رادیویی محرم با نگاهی به عزاداری سنتی و همچنین تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم های عزاداری آغاز به کار کرد.

نخستین سوگواره ملت امام حسین(ع) برگزار می شود/ آغاز به کار رادیو محرم از امروز

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، نشست خبری آنلاین نخستین سوگواره ملت امام حسین علیه‌السلام و آیین آغاز به کار رادیو محرم با حضور مسعود کاویانی دبیر نخستین سوگواره‌های حسینی و دبیران سوگواره اشراق، سوگواره مهر محرم و سوگواره بوی سیب و با همکاری مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و سازمان بسیج رسانه برگزار شد.

بنا بر این گزارش، کاویانی در این مراسم گفت: رادیو محرم از عصر امروز -دوشنبه 18 مردادماه- فعالیت خود را به صورت 24 ساعته با پیام آیت الله جوادی آملی روی موج اف ام ردیف ۹۵.۵ فعالیت خود را آغاز می کند.

ما در این شبکه رادیویی نگاهی به عزاداری سنتی داریم چون یکی از مباحثی که فراموش شده مقتل‌خوانی و روضه‌های سنتی است که ما توجه ویژه‌ای به این مسأله داریم و تلاش داریم با عمق بخشی به پیام‌ها و شعائر این مسأله در حوزه معرفت‌افزایی نیز گام برداریم.

وی تأکید کرد: هدف اصلی ما عزاداری مطلوب است؛ پویش‌هایی را هم ایجاد خواهیم کرد که یکی از آن‌ها توجه به مجالس کوچک خانوادگی است. همچنین سعی داریم مجالس عزاداری که با پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود را روی آنتن ببریم.

مدیر رادیو محرم با اشاره به حضور مداحان جدید و توجه به نوحه‌خوانی‌های مناطق کل کشور، توضیح داد: یکی از مباحثی که به طور جدّی در دستور کار خواهیم داشت تنوع در مداحی و پخشِ نوحه‌خوانی‌های مناطق کل کشور است. طرحی هم داریم یک ساعت برنامه‌ای با مشارکت صدای استان‌ها داشته باشیم که با هماهنگی با مناطق مختلف اتفاق خواهد افتاد.

رادیو محرم از روز دوشنبه 18 مردادماه روی موجِ فرکانس 95.5 خواهد آمد و تا پایان محرم یعنی 16 شهریورماه، فعالیت خود را ادامه می‌دهد و آنتن را از آن تاریخ تحویل رادیو اربعین خواهد داد.

وی با اشاره به فعالیت این رادیو تا پایان ماه محرم، گفت: رادیو محرم امسال با شعار «حسینیه ای به وسعت دل ها» تا ۱۶ شهریور به کار خود ادامه خواهد داد.

مدیر رادیو معارف با اشاره به اینکه امسال برای پنجمین سال پیاپی رادیو محرم در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) پخش می‌شود، خاطرنشان کرد: ترویج عزاداری صحیح و به دور از آسیب یکی از اهداف اصلی راه اندازی رادیو محرم است.

کاویانی ارتقا معرفت مخاطبین رادیو نسبت به معارف اهل بیت(ع) را یکی دیگر از اهداف راه اندازی رادیو محرم عنوان کرد و گفت: رادیو محرم هرشب به مدت یک ساعت در ارتباط زنده با دیگر استان‌ها سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در سایر مناطق را پخش خواهد کرد.

مدیر شبکه رادیو معارف همچنین از به‌کارگیری ۱۵ لهجه زبان و گویش در برنامه‌های گوناگون رادیو محرم خبر داد و گفت: هزار و ۸۰۰ قطعه مداحی، ۶۶۰ قطعه صوتی از کلام بزرگان علما و خطبا و همچنین ۴۰۰ مداحی محلی برای پخش در رادیو محرم در نظر گفته شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول