اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

برگزاری مسابقات کبدی زندانیان در یزد

رئیس هیات کبدی استان یزد، از برگزاری مسابقات کبدی در بین زندانیان یزدی خبرداد و گفت: هیات کبدی استان یزد باتوجه به در نظر گرفتن ظرفیت‌های اقشار مختلف جامعه مثل کارگران و زندانیان سعی دارد با برگزاری مسابقات برای این افراد به توسعه این ورزش کمک کند.

برگزاری مسابقات کبدی زندانیان در یزد

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، اظهار کرد: کبدی یا زو با بکار گیری اصول و قواعد یوگا با حرکات ورزشی مانند کشتی و راگبی درهم ‌آمیخته شده است، یک ورزش مهیج و محبوب به‌حساب می‌آید.

وی افزود: این ورزش بیشتر در کشورهای ایران، هند و پاکستان رواج دارد که شهرهای مختلف ایران این بازی را به ‌صورت تفریحی و با نام مستعار زو و یا به‌ صورت حرفه‌ای در باشگاه‌ها انجام می‌دهند.

رئیس هیات کبدی استان، ادامه داد: استان یزد اگرچه نسبت به استان‌های دیگر در زمینه استقبال مردمی از ورزش کبدی فعال نبوده اما نسبت به سال‌های اخیر فرهنگ این ورزش گسترده تر شده و زمینه برای جذب استعدادهای بیشتر فراهم است.

وی با بیان اینکه مذاکرات و تفاهمنامه هایی با هیات کارگری، زندان ها و آموزش و پرورش در راستای استعدادیابی از طریق برگزاری مسابقات صورت گرفته، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت و استعدادهای موجود در بین اقشار مختلف در نظر داریم طی هفته آینده یک مسابقه کبدی در بین زندانیان یزدی نیز برگزار کنیم.

رئیس هیات کبدی استان اضافه کرد: ۱۸۰ کبدی کار بیمه شده در استان فعال هستند که حدود ۴۰ نفر از آن ها  مرد و مابقی زن می باشند.

وی در رابطه با اقبال کم آقایان از این ورزش، اضافه کرد: مردان به دلیل مشغله و فعالیت در بیرون از خانه استقبال کمی از این رشته ورزشی می کنند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول