اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای طرح واکنش سریع و تهیه طرح مدیریت گردشگری جنگل ابر شاهرود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: لزوم اجرای طرح واکنش سریع و مدیریت گردشگری جنگل جهانی ابر شاهرود در کمیته ملی طبیعت‌گردی وزارت میراث فرهنگی مصوب شد.

اجرای طرح واکنش سریع و تهیه طرح مدیریت گردشگری جنگل ابر شاهرود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حمیدرضا دوست‌محمدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: لزوم اجرای طرح واکنش سریع و مدیریت گردشگری جنگل جهانی ابر شاهرود در کمیته ملی طبیعت‌گردی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مصوب شد.

وی اضافه کرد: در جلسه بررسی مشکلات گردشگری جنگل ابر شاهرود، مشکلات، راهکارها و پیشنهادهای مرتبط با سامان‌دهی و حفاظت میراث جهانی جنگل ابر شاهرود موردبررسی قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: با توجه به اینکه سلایق و رویکردهای متفاوتی در مدیریت جنگل ابر وجود دارد، راهکارهای قابل‌اجرا برای رفع این مشکلات توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان مطرح شد.

او گفت: بر اساس درخواست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان مقرر شد، طرح مدیریت گردشگری جنگل ابر شاهرود با رویکرد جلوگیری از آسیب‌های ناشی از ورود بی‌رویه و بی‌برنامه گردشگران و نحوه مداخله در منطقه توسط اداره کل پس از تخصیص اعتبار ملی اجرایی شود.

دوست‌محمدی افزود: تهیه و اجرای طرح واکنش سریع توسط دستگاه‌های اجرایی متولی محدوده جنگل ابر با برگزاری جلسات مشترک نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود و مقرر شد به‌زودی جلسه‌ای در این خصوص برگزار شود.

او اضافه کرد: رعایت تاب‌آوری در زمینه ظرفیت پذیرش گردشگر، حمایت از سرمایه‌گذاری تعریف‌شده در زمینه حفظ زیست‌بوم منطقه، تأمین خدمات حداقلی در عرصه و حریم و تکیه‌بر ایجاد خدمات در خارج از محدوده جنگل با ایجاد مرکز مدیریت بر محدوده ازجمله موضوعات ضروری و مهم برای حفاظت از جنگل جهانی ابر شاهرود است.

دوست‌محمدی گفت: انتخاب سرمایه‌گذار توانمند و دارای برنامه، ارائه آموزش به جوامع محلی و گردشگران برای حفاظت از محیط‌زیست جنگل و تعریف مسیرهای طبیعت‌گردی از دیگر نکات ضروری برای حفاظت از این جنگل است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان اضافه کرد: در خصوص آسیب‌های غیر مرتبط با حوزه میراث فرهنگی نیز مقرر شد پیگیری‌های لازم توسط دستگاه‌های اجرایی متولی برای حفظ جنگل ابر در برنامه قرار گیرد.

به گزارش فارس؛ جنگل جهانی ابر شاهرود میراث طبیعی و مهم ایران‌زمین از زیباترین و معروف‌ترین جنگل‌های ۴۵ میلیون ساله هیرکانی است.

جلوه‌هایی از تخریب جنگل جهانی ابر شاهرود را در فیلم زیر ببینید:

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/م/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول