اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صدها یمنی در یک مراسم به میزبانی امارات، علیه ابوظبی شعار دادند

صدها یمنی در استان سقطری که از سوی امارات برای شرکت در یک عروسی دعوت شده بودند، شروع به شعار دادن علیه این کشور کردند.

صدها یمنی در یک مراسم به میزبانی امارات، علیه ابوظبی شعار دادند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مراسم عروسی دسته‌جمعی در منطقه «نوجد» در جنوب استان «سقطری» به میتینگ سیاسی علیه امارات تبدیل شد.

به نوشته عدن نیوز، این مراسم عروسی دسته‌جمعی را امارات برگزار کرده و مهمانانش نیز به دعوت امارات در آن حاضر شده بودند، اما افرادی که از روستاها و مناطق اطراف در این مراسم حاضر شده بودند، شروع به شعار دادن علیه حضور نظامی امارات در این منطقه کردند.

به گفته منابع محلی دولت امارات هزینه سنگینی را برای برگزاری این مراسم عروسی انجام داده بود تا مقداری از نارضایتی ساکنان معترض را کاهش دهد اما معترضان در این مراسم شعار می‌دادند که نظامیان اماراتی باید جزیره سقطری را ترک کنند.

 

دو هفته پیش یک گروه مسلح وابسته به شورای انتقالی جنوب (همسو با امارات) به بیمارستان سعودی در سقطری حمله و به سوی آن تیراندازی کردند. این اقدام در سایه تحریکات گسترده فرماندهان و سران شورای انتقالی تحت حمایت ابوظبی علیه نیروهای سعودی صورت گرفت. درگیری شبه‌نظامیان وابسته به امارات و عربستان سعودی در این استان بیش از سه سال است که جریان دارد و آرامش و امنیت ساکنان را مختل کرده است.

از ژوئن گذشته، شبه‌نظامیان شورای انتقالی تحت حمایت ابوظبی، کنترل شهر «حدیبو» مرکز استان سقطری را در دست گرفته‌اند و پس از درگیری‌های محدود با نیروهای دولت مستعفی یمن، کلیه مقامات محلی را از این شهر بیرون کردند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول