اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برنامه‌ریزی برای افزایش شعبه‌های تست‌گیری کرونا در مازندران/ ظرفیت نظام سلامت محدود است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به صف‌های طولانی و تجمع مقابل خانه‌های بهداشت برای تست‌گیری کرونا، گفت: برنامه‌ریزی ما برای افزایش شعبه‌های تست‌گیری است اما ظرفیت نظام سلامت محدود است.

برنامه‌ریزی برای افزایش شعبه‌های تست‌گیری کرونا در مازندران/ ظرفیت نظام سلامت محدود است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفتر خبرگزاری فارس مازندران و تقدیر از زحمات فعالان این رسانه، اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و شرایط حساس جامعه، چشم‌اندازی به‌نام تزریق واکسن برای مصون‌سازی وجود دارد تا زمان تزریق هم رعایت مسائل و پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

وی گفت: استان مازندران در میزان ابتلا و تزریق واکسن با آمار کشور فاصله دارد و بیش از ۳۳ درصد از جمعیت بالای ۱۹ سال واکسن تزریق کردند درحالی که در کشور حدود ۲۰ درصد مردم واکسن کرونا زده‌اند، رکورد سرعت واکسیناسیون در روز را هم در دست داریم.

وی افزود: متاسفانه الان شاهد این موضوع هستیم که از عروسی‌ها، تالارها و دورهمی‌ها دور نشدیم، از آن طرف هم ایام محرم در پیش است ضمن ارادتی که به امام حسین (ع) داریم باید کرونا را جدی بگیریم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به این سوال که آیا اگر ۷۰ درصد جامعه واکسن بزنند آیا می‌توان گفت ایمنی مناسب در جامعه ایجاد شده است؟ بیان کرد: بله ـ اگر به این آمار برسانیم و بیش از ۷۰ درصد جامعه دو دوز واکسن دریافت کنند، اول اینکه کنترل مرگ و میر صورت می‌گیرد حتی اگر نتوانیم زنجیره انتقال را متوقف کنیم.

این مسؤول ادامه داد: در حال حاضر برای گروه سنی زیر ۱۸ سال هنوز اقدامی در خصوص واکسیناسیون، درنظر گرفته نشده ولی حدود ۸۰ درصد از جامعه هدف در گروه‌های سنی بالای ما واکسن تزریق کردند.

وی در پاسخ به این سوال که صف‌های طولانی جلوی خانه بهداشت برای تست‌گیری چه توجیحی دارد؟ گفت: هدف ما افزایش شعبات تست‌گیری کرونا است ولی ظرفیت نظام سلامت محدود است حال آنکه ما امکانات بهداشتی و درمانی را به چندین برابر ارتقا دادیم، ما به‌دنبال این هستیم که کسی نیاز به دادن تست نداشته باشد.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه ریسک خاصی وجود ندارد، افراد آلوده قرنطینه را رعایت کنند و تلاششان این باشد که ویروس را منتشر نکنند بهتر است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول