اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای پویش مردمی «هرخانه، یک حسینیه و هر خانواده یک هیأت»

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: طبق پویش مردمی « هرخانه، یک حسینیه و هر خانواده یک هیأت» به تبیین شعائر حسینی در کنار حفظ پروتکل‌های بهداشتی می‌پردازد.

اجرای  پویش مردمی «هرخانه، یک حسینیه و هر خانواده یک هیأت»

محسن لطیفی امروز در گفت‌وگو با حبرنگار فارس در زنجان از برنامه‌ریزی گسترده صدا و سیمای مرکز زنجان برای ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان در دهه اول محرم خبر داد و اظهار کرد: امسال با توجه به خیز موج پنجم بیماری کرونا و محدودیت‌های عزاداری سنتی و لزوم رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی رسانه استانی با برنامه‌ریزی ویژه به سوگواری سرور و سالار شهیدان خواهد پرداخت.

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان افزود: شبکه اشراق در قالب «حسینیه اشراق» با محوریت شعار هرخانه یک حسینیه، هرخانواده یک هیات، همراه با مردم ولایتمدار زنجان است و به طرق مختلف رسانه‌ای پیام و فلسفه نهضت عاشورا و عشق و ارادت عمومی مردم به آن حضرت را منعکس خواهد کرد.

وی تصریح کرد: حسینیه اشراق با حضور واعظین و مادحین هیات حسینی از ساعت ۲۱ هرشب همگام با عزاداران حسینی میهمان خانه‌های هم استانی‌های عزادار خواهد بود. لطیفی افزود: همچنین ویژه برنامه خیمه گاه هر شب با محوریت سخنرانی موضوعی درباره حماسه عاشورا از ساعت۱۷ در کنار عزاداران خواهد بود، همچنین برنامه محرم نواسی از ساعت۱۲ ظهر، برنامه گفت‌وگو محور قرار شب از ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه و برنامه ترکیبی مشق عشق با آیتم‌های مداحی، شاعری و سخنرانی از ساعت ۲۲ از شبکه اشراق به روی آنتن خواهد رفت.

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان افزود: سایر برنامه‌های روتین و تامینی شبکه اشراق هم به فراخور ماموریت و زمان برنامه، ابعادی از حماسه عاشورا را در قالب آیتم‌های متنوع پخش خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه معاونت صدا نیز در این راستا با تولید و پخش برنامه‌های متنوع همراه شنوندگان شبکه استانی صدا خواهد بود، افزود: ویژه برنامه‌های دلنوا از ساعت۱۶، یک پیام یک نوا از ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه، عشق قافله‌سی از ساعت۱۸، برنامه ترکیبی چراغ از ساعت ۲۲، ویژه برنامه روز تاسوعا با عنوان علمدار از ساعت ۱۰صبح و برنامه زنده حسین عزاسی ویژه ظهر عاشورا در همان زمان بمدت ۵۵ دقیقه پخش خواهد شد. لطیفی ادامه داد: از سایر برنامه‌های روتین شبکه استانی صدا هم با اختصاص آیتم‌های ویژه‌ای به استقبال ماه خون و شهادت رفته و دهها برنامه مداحی و شاعری هم به درخواست شنوندگان پخش خواهد شد.

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: همچنین معاونت اطلاعات و اخبار مرکز هم با توجه به شرایط خاص شیوع کرونا و عدم امکان برگزاری مراسم عزاداری سنتی در تکایا، مساجد و حسینیه‌های استان، طبق پویش مردمی « هرخانه، یک حسینیه و هر خانواده یک هیأت» به تبیین شعائر حسینی در کنار حفظ پروتکل‌های بهداشتی می‌پردازد.

وی تصریح کرد: تشریح مزایای مرحله دیگری از طرح کمک مومنانه در دهه اول ماه محرم توسط هیات‌های مذهبی و عزاداران حسینی در قالب کمک‌های مومنانه و بسته‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند و آبرومند از دیگر محورهای معاونت اطلاعات و اخبار مرکز خواهد بود.

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان افزود: معاونت فضای مجازی مرکز هم با طراحی صفحه حسینیه مجازی، بارگزاری۲۰۰ قطعه ویدئوی عزاداری و سخنرانی مرتبط با محرم، انتشار نماهنگ محرم، برگزاری پویش هرخانه یک حسینیه و دریافت تصاویر مخاطبان و تولید ۳۰ پوستر و اینفوگرافی، طراحی صفحه ویژه محرم، تقطیع ۱۰۰ قطعه عزاداری قدیمی هیات زنجان، بازنشر تولیدات سیما و صدا همچنین تبلیغ فضای مجازی هیات حسینی در کنار مخاطبان خواهد بود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول