اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مرکز نوآوری کویر در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت کویر خبر داد و گفت: در همین راستا مرکز نوآوری کویر در این استان راه‌اندازی می‌شود.

مرکز نوآوری کویر در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن رهایی بعدازظهر امروز در نشستی با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به‌نوعی یکی از محصولات جوان‌محور کشور است و مهم‌ترین سرمایه آن حمایت مقام معظم رهبری و مسؤولان نظام محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای چابک، با نیروی کم؛ اما پرتوان و پرانگیزه با تنوعی از اقدامات به حساب می‌آید که باور و سرمایه آن نیروهای جوان است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان افزود: مرحله نخست ایجاد شعبه پژوهشکده رویان در شهرستان مهدی‌شهر با ۹۰ درصد پیشرفت یکی از اقدامات پژوهشی در حال انجام است.

رهایی اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت کویر نیز از دیگر اقدامات پیش روی مجموعه جهاد دانشگاهی است که مرکز نوآوری کویر با حمایت استاندار سمنان پیگیری و راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایندگی نگهداری خون بند ناف یکی دیگر از مرکزهای پژوهشی جهاد دانشگاهی استان سمنان است که برای درمان بسیاری از بیماری‌ها اهمیت دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان عنوان کرد: از مردادماه سال گذشته تا امروز بالغ‌بر ۲۰۰‌ نمونه خونی در این استان فریز شده که استان سمنان در این زمینه جز رتبه‌های شاخص کشوری است.

رهایی اظهار کرد: در حوزه آموزشی نیز در قالب مرکز علمی کاربردی و توانمندسازی جامعه هدف ازجمله جوانان و کارکنان دولت در حال فعالیت هستیم.

وی با بیان اینکه در زمینه توانمندسازی، سه هزار و ۷۰۰ دوره آموزشی حضوری و غیرحضوری در استان سمنان برگزار شد، گفت: در حوزه فناوری نیز با حمایت استاندار سمنان، چند مرکز نوآوری استارت خورد؛ مرکز نوآوری و شکوفایی جوانان استان با همکاری جهاد دانشگاهی و وزارت ورزش و جوانان راه‌اندازی شد و تاکنون ۳۱ رویداد و دو استارت‌آپ در این زمینه برگزار شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان بیان کرد: اصلاح نژاد دام سبک به‌عنوان یکی از دغدغه‌های استان سمنان، طرحی فناورانه از جهاد دانشگاهی بوده که در حال انجام است.

رهایی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین رویکردهای ما در حوزه فرهنگی، گفتمان‌سازی و گفت‌وگوی اخلاق‌محور است، اضافه کرد: پنج دوره مناظره دانشجویی بسیار خوبی در این حوزه انجام شد که آمادگی داریم در حوزه‌های مختلف دیگر نیز این مهم را گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: الگوی ایران مرز پرگهر، با بازدید دانشجویان از پروژه‌ها و طرح‌هایی که توسط نیروهای متخصصان داخلی ساخته شده، در حال انجام است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان گفت: در دستیابی به توسعه بهتر این استان، ظرفیت‌های بسیار مطلوبی در حوزه جوانان در این استان داریم که می‌توانیم کمک‌حال مسؤولان باشیم.

رهایی با بیان اینکه خواهشمندیم پروژه‌هایی که امکان برون‌سپاری دارد با رویکرد استفاده از ظرفیت جوانان به جهاد دانشگاهی واگذار شود، عنوان کرد: توسعه فعالیت‌های این واحد در استان سمنان و تقویت اعتبارات از دیگر تقاضاها و نیازمندی‌های ما محسوب می‌شود.

دستگاه‌ها امور برون‌سپاری خود را به جهاد دانشگاهی بسپارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این دیدار گفت: رویکرد مجموعه جهاد دانشگاهی جوان‌محور است و همان‌طور که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب نیز بر استفاده از ظرفیت جوانان تأکید داشتند، مجموعه جهاد دانشگاهی توانسته این مهم را موردتوجه قرار داده و تحقق ببخشد.

حبیب‌الله خجسته‌پور افزود: روحیه جهادی و استفاده از ظرفیت جوانی باعث شده تا این واحد بسیار خوب عمل کند و همواره در خدمت توسعه استان باشد.

وی با بیان اینکه سمنان استانی دانشگاهی است، خاطرنشان کرد: ظرفیت دانشگاه‌ها و دانشجویان استان، مقوله‌ای است که در اختیار جهاد دانشگاهی قرار دارد تا با برقراری ارتباط دوسویه بتواند هرچه بهتر در جهت انجام فعالیت جهادی، علمی، فرهنگی و اجتماعی گام بردارد و توجه داشته باشید تا در هر زمینه که دانشجویان تمایل داشتند، این افراد را موردحمایت قرار دهید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: پژوهشکده رویان، یکی از اقدامات شاخص جهاد دانشگاهی در کشور است که با توجه به دغدغه فرزندآوری در کشور، توسعه این مرکز می‌تواند در کشور راهگشا باشد و نیاز است تا این مهم در استان نیز راه‌اندازی شود.

خجسته‌پور اظهار کرد: ظرفیت علمی موجود در دو دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و همچنین ظرفیت بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، می‌تواند در راستای راه‌اندازی مرکز رویان در استان و برای خدمت به هم‌استانی‌ها به کار گرفته شود.

وی ضعف فرهنگ گفت‌وگو را یکی از دغدغه‌ها در کشور دانست و تصریح کرد: به دلیل ضعف در فرهنگ گفتمان، گاهی بعد از بحث و گفت‌وگوها خشونت کلامی ایجاد می‌شود که جهاد دانشگاهی می‌تواند در این حوزه با برگزاری مناظرات دانشجویی در راستای تقویت فرهنگ گفت‌وگو بین جوانان و جامعه و کاهش خشونت کلامی مؤثر عمل کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی بر اساس استعدادها و ظرفیت‌های موجود در استان، از دیگر مواردی است که جهاد دانشگاهی می‌تواند از ظرفیت جوانان و دانشجویان برای ایجاد شور و نشاط استفاده کند.

خجسته‌پور تصریح کرد: تأکید ویژه داریم تا دستگاه‌های اجرایی استان سمنان امور برون‌سپاری خود را با اولویت نخست، به مجموعه جهاد دانشگاهی استان واگذار کنند تا بتوان بیش از پیش در تمامی حوزه‌ها از ظرفیت جوانان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امید است، مجموعه جهاد دانشگاهی استان سمنان بتواند در آینده نیز پویا، اکتیو و فعال با استفاده از ظرفیت جوانان خود را به نمایش بگذارد، گفت: موارد تقویت اعتباری و نیازمندی‌های واحد دانشگاهی نیز مورد پیگیری قرار گرفته و در سطح استانی و کشوری، مکاتبات برای گره‌گشایی از مشکلات این مجموعه انجام می‌شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول