اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

گلخانه های کشاورزی و مزارع پرورش میگو در هرمزگان نیازمند نیروی انسانی ماهر هستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: تربیت نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده متناسب با ظرفیت های اقتصادی هرمزگان در دستور سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قرار گیرد.

گلخانه های کشاورزی و مزارع پرورش میگو در هرمزگان نیازمند نیروی انسانی ماهر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ایرج حیدری در نشست با علی اوسط هاشمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با فعالان اقتصادی استان، با اشاره به ظرفیت های هرمزگان ، عنوان کرد: هرمزگان دارای پتانسیل های بسیاری در بخش های مختلف اقتصادی همچون کشاورزی، صنعتی، گردشگری، تجاری و... برخوردار است.

وی افزود: در راستای جایگاه و نقشی که هرمزگان در اقتصاد ملی دارد بازارهای هدفی به ویژه در حوزه تجارت خارجی برخوردار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در همین خصوص، تصریح کرد: بازار هدف محصولات گلخانه ای استان هرمزگان اغلب کشورهای آسیای میانه و قفقاز است و محصولات تولیدی کشاورزان در محل تولید خریداری و صادر می شود.

حیدری گفت: محصولات گلخانه ای هرمزگان به واسطه کیفیت مناسب و بازار پسندی که دارد با کمترین مشکل خریداری و به بازارهای هدف صادر می شود.

وی با اشاره به ظرفیت های شیلاتی استان، افزود: میگوی هرمزگان از ارزش صادراتی بالایی برخوردار است که زمینه ساز ارز آوری و اشتغالزایی مناسب برای کشور شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به پتانسیل های نفتی استان، خاطرنشان کرد: هرمزگان در زمینه نفت و گاز در کشور سرآمد است و بزرگترین پالایشگاه های کشور از جمله نفت ستاره خلیج فارس که در تولید بنزین کشور نقش مهمی دارد، در هرمزگان مستقر است.

حیدری در همین خصوص، افزود: هرمزگان در زمینه صنایع فولادی و آلومینیوم از قطب های اصلی کشور است و زنجیره های تولید محصولات فولادی در هرمزگان در حال تکمیل است.

وی در خصوص ظرفیت های اشتغالزایی استان، تصریح کرد: با توجه به پتانسیل های اشتغالزایی که هرمزگان دارد علاوه بر اشتغال نیروهای بومی، بیکاران استان های همجوار در بخش های مختلف تولیدی استان به ویژه بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت مهارت آفرینی در افزایش تولید، افزود:  آموزش نیروهای کار با مهارت های جدید فنی و حرفه ای نقش بسزایی در بهبود تولید هرمزگان از نظر کیفیت و کمیت خواهد داست که نیازمند اهتمام ویژه است.

حیدری گفت: توسعه آموزش های فنی حرفه ای علاوه بر برنامه ریزی و اهتمام سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیازمند همراهی و همکاری دستگاه های اجرایی برای تحقق اهداف است.

وی تصریح کرد: گلخانه های کشاورزی و مزارع پرورش میگو در هرمزگان که روز به روز در حال افزایش است نیازمند نیروی مهار و آموزش دیده هستند و تحقق این مهم در افزایش بهره وری کمک شایانی خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با تاکید بر توسعه رشته های تحصیلی و آموزش های فنی حرفه ای متناسب با ظرفیت های هرمزگان، خاطرنشان کرد: ضروری است رشته های دانشگاهی و آموزش های فنی حرفه ای متناسب با ظرفیت های اقتصادی هرمزگان باشد و از این مهم تاکنون غفلت شده است.

حیدری افزود: توسعه مهارت های فنی و حرفه ای در مدارس از اهمیت بسزایی برخوردار است و نباید آموزش ها در رشته های پایه و نظری متمرکز باشد.

وی گفت: ایجاد حلقه مفقوده فنی و حرفه ای با دانشگاه ها و مدارس بسیار ضروری است تا خروجی این مراکز در جامعه ملموس تر باشد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول