اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اختصاص 2400 میلیارد تومان به پروژه‌های ملی همدان

استاندار همدان وضعیت بودجه سال 1400 استان همدان را نسبت به سال گذشته افزایشی دانست و گفت: پروژه‌های ملی استان همدان بیش از 2 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار دارند در حالی که کل اعتبار استان کمتر از هزار میلیارد تومان است.

اختصاص 2400 میلیارد تومان به  پروژه‌های ملی همدان

سید سعید شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با بیان اینکه معمولا پایان پروژه‌ها مقطع زمانی دارد و اینطور نیست که همه پروژه‌ها در پایان دولت تدبیر و امید به اتمام برسد اظهار کرد:، البته تمام تلاش و همت ما بر این است که پروژه‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: امسال ما پس از انتخاب رئیس جمهور دولت سیزدهم، به دلیل اینکه وقفه‌ای در کارها نیفتد ۲۷۰ پروژه اصلی با بیش از ۳ هزار ریز پروژه زیرمجموعه آن‌ها را در قالب یک برنامه ۱۰۰ روزه یعنی از اول تیرماه تا پایان شهریورماه در برنامه قرار دادیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه معمولا هر هفته روزهای سه‌شنبه افتتاح پروژه داریم و تلاش بر این است که پروژه‌ها را در همه شهرستان‌ها در زمان کوتاه به نتیجه برسانیم ادامه داد: دلیل سفر به شهرستان‌ها تسریع در تکمیل پروژه‌هاست چراکه این خدمات از آن مردم بوده و باید در اختیار مردم باشد.

وی گفت: این دولت و آن دولت خیلی مهم نیست؛ بلکه مهم بهره‌برداری و تکمیل پروژه‌هاست که ما خود را به عنوان خادم مردم در این خصوص موظف می‌دانیم.

شاهرخی در خصوص بودجه امسال نیز با اشاره به اینکه بودجه مصوب ابلاغ شده از سوی دولت در شورای برنامه‌ریزی استان تصمیم‌گیری و به شهرستان‌ها اعلام شده است بیان کرد: کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها هم عمدتا پروژه‌ها را مصوب کردند که در حال ارسال به سازمان مدیریت برای مبادله موافقت نامه است.

وی تاکید کرد: البته عمده پروژه‌ها هم معطل موافقت‌نامه نبودند چراکه پروژه‌ها ادامه‌دار بودند و کار اجرایی آن پروژه‌ها دنبال می‌شود، انشاءالله از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ تامین اعتبار خواهند شد.

استاندار همدان وضعیت بودجه سال جاری استان همدان را نسبت به سال گذشته افزایشی دانست و گفت: امیدواریم در تخصیص اعتبارات هم روند رو به افزایشی را داشته باشیم تا بتوانیم پول پیمانکاران و مجریان پرداخت کنیم تا پروژه‌ها به نتیجه برسند.

وی در پاسخ این سوال که آیا پروژه‌های ‌عمرانی استان همدان در سال گذشته پیشرفت خوبی داشتند؟ گفت: برابر پیش‌بینی‌ها ما در این زمینه قدری هم جلوتر رفتیم و با همکاری نمایندگان مجلس توانستیم مبالغ قابل توجهی از پروژه‌های ملی بگیریم.

شاهرخی با اشاره به اینکه ما طی هشت سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان از ردیف‌های ملی برای استان همدان پول گرفتیم افزود: تنها امسال پروژه‌های ملی استان بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارند این در شرایطی است که کل اعتبار استان همدان زیر هزار میلیارد تومان است.

 انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول