اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خریداران امتیاز مسکن اقدام ملی متضرران اصلی معامله!

معاون مسکن و ساختمان مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه نمی‌توان با خرید و فروش امتیاز مسکن ملی مقابله کرد، گفت: با این وجود از مردم می‌خواهیم به هیچ عنوان دست به این کار نزنند زیرا بیشترین ضرر را خریداران می‌کنند.

خریداران امتیاز مسکن اقدام ملی متضرران اصلی معامله!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید شاهین‌فر عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح اقدام ملی تاکنون و قبل از واریز مرحله نخست یک هزار و ۶۰۰ نفر در زنجان انصراف دادند.

معاون مسکن و ساختمان مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه پس از واریز نخست تعداد انصرافی‌ها به ۵۰ نفر هم نمی‌رسد، تصریح کرد: عمده دلایل انصراف ذکر شده از سوی این افراد مشکلات خانوادگی بوده است که برخی پس از دریافت مشاوره از انصرافشان منصرف شدند.

وی با اشاره به اینکه پس از افزایش قیمت مسکن ملی نیز تعداد انصراف‌دهندگان بسیار محدود بوده است، خاطر نشان کرد: همچنین بر اساس دستور دادستانی، خرید و فروش امتیاز مسکن ممنوع است.

شاهین‌فر با اشاره به اینکه این خرید و فروش در استان‌های مجاور زنجان نیز ممنوع است، اضافه کرد: دادستان نیز پروژه مسکن ملی را با حساسیت پیگیری می‌کند.

معاون مسکن و ساختمان مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه نمی‌توان با خرید و فروش امتیاز مسکن ملی مقابله کرد، تاکید کرد: با این وجود از مردم می‌خواهیم به هیچ عنوان دست به این کار نزنند، زیرا بیشترین ضرر را خریدار می‌کند زیرا تضمینی نیست که فروشنده امتیاز، سند را به اسم خریدار تغییر دهد.

وی با اشاره به اینکه برخی از خریداران امتیاز مسکن ملی، از فروشنده چک تضمینی دریافت می‌کنند اما کسی نمی‌داند دو سال بعد و پس از تکمیل واحدها چه اتفاقی برای فروشنده امتیاز می‌افتد، عنوان کرد: ممکن است فروشنده پس از پایان پروژه در قید حیات نباشد و فرزندان و بازماندگان او ادعای مالکیت سند را داشته باشند یا خود فروشنده ادعای جدیدی کند.

شاهین‌فر با اشاره به هماهنگی‌های انجام گرفته برای عدم ثبت حق امتیاز خرید و فروش امتیاز مسکن ملی در دفترخانه‌های استان زنجان و استان‌های همجوار بیان کرد: بر اساس پیگیری‌ها، یکی از دفترخانه‌های خارج از استان در شهرستان تاکستان امتیاز خرید و فروش مسکن ملی را ثبت می‌کند، برخی از متقاضیان زنجانی نیز به این دفترخانه مراجعه می‌کنند که با پیگیری دستگاه قضایی از کار این دفتر نیز ممانعت به عمل می‌آید.

 

دو اسب و پایین کوه وارد حریم شهری شدند

معاون معماری و شهرسازی اداره ‌کل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به مطلوب بودن وضعیت سکونتگاه‌های غیررسمی زنجان در مقایسه با سایر استان‌ها اظهار کرد: مشکلات زنجان در این زمینه نسبت به سایر استان‌ها کمتر است.

رحیم توسلیان با اشاره به لزوم توجه به سکونتگاه‌های غیررسمی و نظارت کافی بر آنها عنوان کرد: سکونتگاه‌های غیررسمی با هسته‌های روستایی نظیر روستاهای «دواسب» و «پائین‌کوه» اگر در آینده مدیریت نشوند تبدیل به یکی از تهدیدهای شهر زنجان می‌شوند.

وی از تصویب ورود دو روستای مذکور به داخل حریم شهر زنجان خبر داد و گفت: در طرح جامع شهری زنجان، روستاهای «دواسب» و «پائین کوه» که خارج از حریم شهر بودند وارد حریم می‌شوند که با ورود آنها به حریم شهر نظارت شهرداری بر آن قوی می‌شود. 

معاون معماری و شهرسازی اداره ‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه آن دست از مناطق قدیمی شهر زنجان که در دوره‌ای جزو محلات معتبر محسوب می‌شدند به تدریج به هسته‌های اسکان غیررسمی تبدیل می‌شوند، تاکید کرد: باید این مناطق از سوی مسؤولان مربوطه مورد توجه قرار گیرد.

متوسلیان تصریح کرد: مطالعات میدانی صورت گرفته از محله‌های قدیمی که عمدتا در جنوب خیابان امام واقع شده‌اند، نشان می‌دهد که در صورت عدم توجه به بازآفرینی، در سال‌های آتی توسعه شهر دچار چالش خواهد شد.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول