اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تاکید سفیر جدید چین در آمریکا بر اهمیت مسئله تایوان در روابط دوجانبه

سفیر جدید چین در آمریکا با تاکید بر اهمیت مسئله تایوان در روابط دوجانبه، گفت دیدار و مکالمه‌ای بسیار صریح و عمیق با قائم‌مقام وزارت خارجه آمریکا داشته است.

تاکید سفیر جدید چین در آمریکا بر اهمیت مسئله تایوان در روابط دوجانبه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کین گانگ» سفیر جدید دولت چین در ایالات متحده، امروز (جمعه) با مقام‌های ارشد وزارت خارجه آمریکا دیدار کرد.

کین در دیدار با «وندی شرمن» قائم‌مقام وزارت خارجه آمریکا، مهمترین مسئله مخاطره‌آمیز در روابط پکن-واشنگتن را موضوع تایوان دانسته و خواستار احترام‌گذاشتن آمریکا به مواضع چین در این‌خصوص شد.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری «شینهوا» با بیان اینکه پتانسیل بزرگی در انتظار روابط دوجانبه آمریکا و چین است، گفت دیدار و مکالمه‌ای بسیار صریح و عمیق با شرمن درخصوص نظرات پکن و واشنگتن داشته‌اند.

شینهوا در این‌باره گزارش داد: «دو طرف توافق کردند که روابط دوجانبه آمریکا و چین بسیار مهم بوده و لازم است که مشکلات را از طریق مکالمه و ارتباط حل کرده، اختلاف نظرات و تفاوت‌ها را مدیریت نموده و روابط دوجانبه را ارتقا دهند».

بر اساس این گزارش، سفیر جدید چین در واشنگتن با شفاف‌سازی موضع چین درخصوص تایوان، تاکید کرد که مسئله تایوان، مهمترین و حساس‌ترین موضوع در روابط آمریکا و چین است.

ایالات متحده آمریکا در سال ۱۹۷۹ رسما تحت سه اعلامیه رسمی مشترک واشنگتن با پکن، سیاست چین واحد را به رسمیت شناخت و روابط دیپلماتیک خود با تایوان را قطع کرد. به‌رغم تعهد رسمی واشنگتن به پکن، طی سال‌های اخیر روسای جمهور آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات اقداماتی مغایر با سیاست چین واحد از قبیل فروش تسلیحات نظامی و برقراری مراودات دیپلماتیک با تایوان انجام داده‌اند.

همچنین نیروی دریایی آمریکا بارها و به بهانه دفاع از آزادی ناوبری در آب‌های بین‌المللی و به قصد حمایت از جدایی‌طلبان تایوان، کشتی‌های جنگی خود را از تنگه تایوان عبور داده است. فقط ۱۵ کشور در جهان به‌صورت رسمی با تایوان روابط دیپلماتیک دارند اما بسیار از دولت‌ها دفتر نمایندگی خود در این کشور را تحت عنوان «دفاتر تجاری» اداره می‌کنند.

پیش از این، چین ضمن محکوم کردن عبور تنش‌زای کشتی‌های جنگی آمریکایی از تنگه تایوان، واشنگتن را بزرگترین عامل خطرآفرین در منطقه شرق آسیا توصیف کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول