اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

حدادعادل: اسلام و انقلاب مانند روحی در کالبد شعر «انصاری‌نژاد» جاری است

غلامعلی حداد عادل در پی انتشار مجموعه 4 جلدی انصاری نژاد در یادداشتی نوشت: او شاعر «انقلاب اسلامی» است و اسلام و انقلاب مانند روحی در کالبد شعر وی جاری است. اما این هدفمندی و بصیرتِ سیاسی از دلپذیری و لطافت شاعرانه او نکاسته است.

حدادعادل: اسلام و انقلاب مانند روحی در کالبد شعر «انصاری‌نژاد» جاری است

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، «باغتاج» گزیده مجموعه آثار محمدحسین انصاری نژاد است که توسط انجمن قلم ایران در چهار جلد منتشر شد. «باغتاج»، گزیده قصاید از سال ۱۳۸۵تا ۱۳۹۹ است که ۱۰۹ قصیده را در بر می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بر این مجموعه ۴ جلدى یادداشتی نوشت که در ادامه می‌خوانید:

انتشار مجموعه چهارجلدی «پنجره‌های تماشا» و «وزش‌های شگفت» و «باغتاج» و «سواحل بی‌تاب» از محمدحسین انصاری‌نژاد به علاقه‌مندان ادبیات انقلاب اسلامی فرصت می‌دهد تا با شعر و نثر او بیشتر آشنا شوند. پنجره‌های تماشا شامل «مجموعه نثرهای ادبی» اوست و سواحل بی‌تاب گزیدهٔ غزل‌های او را در بر دارد و باغتاج «گزیده قصیده‌ها» و وزش‌های شگفت مشتمل بر «سایر قالب‌ها و نوسروده‌ها»ی اوست.

انصاری‌نژاد یک «شاعر» به تمام معنی کلمه است. شعر او خون‌دار و جان‌دار و استخوان‌دار است. او شاعر «انقلاب اسلامی» است و اسلام و انقلاب مانند روحی در کالبد شعر وی جاری است. اما این هدفمندی و بصیرتِ سیاسی از دلپذیری و لطافت شاعرانه او نکاسته است. او از زمانی که شعر سروده در هیچ حادثه و معرکه‌‌ای ساکت نبوده و حتی تأخیر هم نداشته است.

این مجموعه، نه تنها جامعه ادبی ما را با شاعری پرکار و توانا آشنا می‌سازد، بلکه به جوانانی که تازه در راه شعر انقلاب قدم نهاده‌اند کمک می‌کند تا، با در دست داشتن چنین الگویی، به شعر خود، چه از‌حیث زبان و ادب و چه از‌حیث محتوا و جهت، کمال بخشند.

باید سپاس‌گزار انجمن قلم باشیم که به انتشار این مجموعه همّت گماشته‌اند. جا داشت، در ابتدای هر جلد، مقدمه یا پیشگفتاری می‌آمد و یا دست‌کم در ابتدای یکی از کتاب‌های این مجموعهه چهارجلدی دیدگاه انجمن قلم و علت انتخاب این شاعر و انتشار آثار او ذکر می‌شد.

از خداوند برای انصاری‌نژاد عزیز توفیق روزافزون مسئلت می‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول