اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
رد شدن از آگهی (5) اطلاعات بیشتر
پربازدیدها
فیلم| موزه عصر آهن، موزه‌ای به قدمت تاریخ موزه عصر آهن یکی از شگفت‌آورترین موزه‌های کشور بوده که مردگانی با قدمت چهار هزار سال در آن همراه با لوازم زینتی‌شان خفته‌اند. اینجا مکانی نیمه تاریک در دل زمین و پر از اسکلت‌های گاها ثروتمند که همراه با اشیائی گران‌بها دفن شده‌اند. قدمت این آثار است که این سایت موزه را دارای ارزشی جهانی کرده است. عمده آثار شناسایی شده در این محوطه متعلق به هزاره اول قبل از میلاد یعنی به دوره آهن برمی‌گردد.
۱۴۰۰-۵-۲۳ ۰۰:۰۱ http://fna.ir/33vx6
0
۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سایت موزه عصر آهن در محوطه باستانی که در شمال شمال شرق و شمال‌غرب مسجد کبود واقع شده است.

این موزه شامل گورستان و آثار سفالی مربوط به عصر آهن می‌باشد. این موزه  یکی از شگفت‌آورترین موزه‌های کشور بوده که مردگانی با قدمت چهار هزار سال در آن همراه با لوازم زینتی‌شان خفته‌اند.

اینجا مکانی نیمه تاریک در دل زمین و پر از اسکلت‌های گاها ثروتمند که همراه با اشیائی گران‌بها دفن شده‌اند، قدمت این آثار است که این سایت موزه را دارای ارزشی جهانی کرده است. عمده آثار شناسایی شده در این محوطه متعلق به هزاره اول قبل از میلاد یعنی دوره آهن برمی‌گردد.

در کاوش‌های انجام شده در این محوطه گورهایی متعلق به عصر آهن حاوی اسکلت‌های انسانی و ظروف سفالی، اشیاء تزئینی، اشیاء فلزی و استخوانی به دست آمده و سایت موزه عصر آهن تبریز در تاریخ سی‌ام اردیبهشت سال ۱۳۸۶ در محل این محوطه باستان شناسی تشکیل گردیده است.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س/ر

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.
همراه اول