اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

انتقال بیمارستان صحرایی از سیستان به مشهد/ مرکز سرپایی کووید قرارگاه شهید سلیمانی افتتاح شد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با توجه به بهبود اوضاع کرونا در سیستان و بلوچستان، بیمارستان‌های صحرایی نزسا را از آنجا به مشهد منتقل می‌کنیم تا خدمات‌رسانی به مردم خراسان رضوی تسریع شود.

انتقال بیمارستان صحرایی از سیستان به مشهد/ مرکز سرپایی کووید قرارگاه  شهید سلیمانی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار حسین سلامی امروز پس از افتتاح نخستین مرکز سرپایی کووید قرارگاه عملیاتی مردمی شهید سلیمانی  در جلسه این قرارگاه اظهار کرد: هیچ کشوری تحت شرایط مشابه ما نیست، چراکه ما علاوه بر این بیماری، تحت شدیدترین تحریم‌ها و یک جنگ اقتصادی قرار داریم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه حل مشکلات مردم در این بحران، مصداق «خیر العمل» است، افزود: مشهدالرضا مستشفی همه ملت ایران است و درگیری مردم پاک‌نهاد و ولایتمدار خراسان رضوی با بیماری کرونا، تکلیف را برای ما دوچندان کرده است.

وی بابیان اینکه سخنان الهام آفرین رهبر معظم انقلاب، فضای حرکت جدیدی در جامعه ایجاد کرده است، بیان کرد: دستور مستقیم ایشان به نیروهای مسلح، انگیزه سربازانشان را مضاعف کرد و روح تازه‌ای در این کالبد توانا دمیده شد تا بااحساس مسئولیتی متفاوت از گذشته، وارد عمل شویم و آرامش را به مردم برگردانیم، امید را زنده کنیم و اعتمادبه‌نفسی را ایجاد کنیم.

سردار سلامی ادامه داد: طبیعی است که در مرحله انتقال دولت مشکلاتی ایجاد شود اما به لطف خدا و روحیه انقلابی مسئولان، بسیاری از این مشکلات اساساً به وجود نیامده است.

وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به وضعیت و شرایط به وجود آمده برای مردم ایران احساس وظیفه می‌کند، یادآور شد: طی امروز یا فردا موضوع تأمین ونتیلاتور، دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و سی‌تی‌اسکن‌ها را انجام می‌دهیم. همچنین با توجه به بهبود اوضاع کرونا در سیستان و بلوچستان، بیمارستان‌های صحرایی نزسا را از آنجا به مشهد منتقل می‌کنیم تا خدمات‌رسانی به مردم خراسان رضوی تسریع شود.

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه روحیه بسیجی همچون سیلاب، مشکلات را درهم می‌شکند، یادآور شد: به دنبال این هستیم تا حاشیه شهر مشهد را به متن امور و برنامه‌ها بیاوریم و طرح شهید سلیمانی ۲ را در این مناطق آغاز کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر تدابیر درمانی، مشکلات معیشتی که به خاطر کرونا به وجود آمده برای ما نیز مسئولیت دیگری ایجاد کرده است که در این راستا نیز تلاش می‌کنیم در بحث بسته‌های معیشتی هم باقدرت درصحنه باشیم.

سردار سلامی با اذعان به اینکه میان همت ما و حیات این ویروس رابطه معکوس وجود دارد، تأکید کرد: هرچه ما با جدیت بیشتری در فاصله‌گذاری‌ها و رعایت دستورالعمل‌ها اقدام کنیم، حیات این ویروس ضعیف‌تر خواهد شد، بنابراین انجام واکسیناسیون نباید ما را از تدابیر پیشگیرانه غافل کند.

درخواست یک میلیون دوز واکسن برای ۵۰۰ هزار حاشیه نشین مشهد

فرمانده سپاه امام رضا(ع) نیز در این جلسه گفت: به لطف هماهنگی‌هایی که با آستان قدس رضوی صورت گرفته است، مرکز مخصوصی ویژه بستری و درمان بیماران کرونایی در زائرسرای رضوی ایجاد خواهد شد و سپاه استان نیز در تعامل کامل با تولیت آستان قدس در پروژه ساخت این مرکز مشارکت خواهد کرد.

یعقوبعلی نظری با اشاره به اینکه از مدت‌ها قبل ما برای واکسیناسیون برنامه‌ریزی دقیقی انجام‌شده است، افزود:  معتقد هستیم که اگر روند ارائه واکسن به مردم تسریع شود، می‌توان تا حد زیادی از شیوع این بیماری جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: برای تحقق این هدف، ۱۰۰ هزار نفر از حاشیه‌نشینان شهر مشهد هدف گزاری شده‌اند و سپاه امام رضا (ع) در نگاهی فراگیرتر درخواست واردکردن یک‌میلیون دوز واکسن را برای ۵۰۰ هزار نفر به‌طور رسمی ارائه کرده است تا با عاملیت سپاه، مردم از نفع این واکسیناسیون بهره‌مند شوند.

بستری ۳۲۰۰ نفر در روز

در ادامه استاندار خراسان رضوی نیز با اشاره به اینکه بالاترین میزان بستری تا روز گذشته بالغ‌بر سه هزار و ۲۰۰ بستری در روز بوده است، گفت: آمارها همچنان در حال افزایش است که افزون بر چهار برابر بیشتر از شدیدترین دوره پیک قبلی بوده است.

محمدصادق معتمدیان بابیان اینکه بیش از ۷۲ راند قطار و ۲۰ هزار مسافر با بیش از ۳ هزار دستگاه اتوبوس به‌صورت روزانه در ترمینال مشهد سوار و پیاده می‌شوند، یادآور شد: با همه این هجمه‌ها، دستورالعمل قطعی و روشنی هنوز صادر نشده است.

وی ادامه داد: اگرچه در روزهای گذشته سیاه‌نمایی‌هایی در فضای مجازی انجام شد که باعث وحشت مردم بود اما نباید از توان قوی درمانی استان و تدابیر اتخاذشده غافل بود. 

استاندار خراسان رضوی افزود: تعداد فوق‌العاده استخدام پرستاران و تبدیل بیمارستان امداد مشهد به اولین بیمارستان کامل کرونایی در کشور و بیمارستان تربت‌حیدریه ازجمله این تدابیر است.

وی بابیان اینکه به‌زودی ۴۰۰ تخت دیگر به‌علاوه ۱۰۰ تخت ICU در مشهد ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: حاشیه شهر مشهد با جمعیت یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر یکی از دغدغه‌های جدی است که به کمک نیروهای مسلح خدمات خوبی در حال ارائه است.

معتمدیان با قدردانی از نیروی انتظامی در مسدودسازی مبادی شهر که منجر به کنترل اوضاع شده است، ابراز کرد: برای کنترل و جلوگیری از شیوع کرونا نیازمند محدودسازی‌ها و همراهی مردم هستیم تا بتوانیم ویروس را از تاخت‌وتاز فعلی متوقف کنیم.

وی با اشاره به نقش اساسی سپاه در افزایش توان ارائه خدمات درمانی به مردم گفت: درگیر کردن بیمارستان‌های خصوصی با ۱۰۰ تخت، حضور امیر سرتیپ حیدری در مشهد و ایجاد بیمارستان صحرایی ۱۰۰ تخت خوابی و راه‌اندازی بیمارستان صحرایی نزسا با ظرفیت ۹۰ تخت از دیگر اقدامات سپاه در مشهد است.

استاندار خراسان رضوی همچنین به مردم اطمینان داد که نگران کمبود دارو در استان نباشند، چراکه در ۶۰۰ داروخانه سطح شهر مشهد تمامی داروهای خاص کرونا به‌صورت سهمیه‌بندی عرضه می‌شود تا از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه امید داریم تا با کمک نیروهای مسلح، اوضاع بهتر شود، گفت: بااین‌وجود در حال آماده کردن توان درمانی استان برای پیک ششم هم هستیم.

۱۰ درصد بیماران بستری در مشهد، اهل سیستان و بلوچستان هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم با ابراز تأسف از موضوع عادی انگاری نسبت به مسئله کرونا، گفت: رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری عامل اصلی انتشار مجدد ویروس جهش‌یافته در پیک پنجم است.

دکتر بحرینی با اشاره به تکمیل شدن بسیاری از تخت‌های بیمارستانی در شهرهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراز کرد: ۱۰ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌های مشهد، اهل استان سیستان و بلوچستان هستند.

وی بابیان اینکه برابر آمارها، کماکان وضعیت درمانی در پایتخت معنوی جهان تشیع نسبت به اقصی نقاط کشور بهتر است، بیان کرد: خوشبختانه امکانات و تجهیزات پزشکی در این شهر تا حدودی مطلوب است به‌طوری‌که در مدت ۲۴ ساعت یک دستگاه سی‌تی‌اسکن به توان درمانی بیمارستان قائم اضافه‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به افزایش حدود ۵۰۰ هزار مترمربع ظرفیت درمانی در ۲سال گذشته به ظرفیت درمانی مشهد، خاطرنشان کرد: مشکل فعلی مشهد در حوزه نیرو و توان انسانی در خدمات‌رسانی به بیماران است.

۲۴ درصد  تخت‌های بیمارستانی در اختیار بیماران خارج از استان 

همچنین رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۲۴ درصد از تخت‌های بیمارستانی در اختیار بیماران خارج از استان است که سهم هم‌وطنان خوزستانی ۱۱ درصد، ابراز کرد: ۷۱۲ تخت ویژه ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی که مشتمل بر ۹۴ درصد تخت‌های قابل بستری است، درگیر بستری‌ها هستند.

محسن ذاکریان ادامه داد: باوجود آمارهای نگران‌کننده‌ای که در این عرصه مطرح می‌شود، بسیجیان استان با همدلی و همیاری وارد عمل شدند و بدنه دانشگاهی را درگیر مدیریت بحران کردند.

وی بابیان اینکه بخشی از بیماران ما همان همکارانی هستند که در جریان ماه‌ها خدمت‌رسانی، خود مبتلابه کرونا شده‌اند، خاطرنشان کرد: ۴۵۰ نفر از دانشجویان به لطف مساعدت‌های بسیج دانشجویی استان در قالب گروه‌های ۴۸ نفره در هر شیفت، به نگهداری و درمان بیماران کرونایی بستری‌شده در بیمارستان‌های سطح شهر مشغول هستند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با اشاره به انجام ۶۷ هزار تست شناسایی در پیک پنجم یادآور شد: ۸ اکیپ بااستعداد ۱۲ نفر پزشک و پرستار در عرصه واکسیناسیون فعالیت می‌کنند و به کمک ظرفیت مساجد، روزانه هزار نفر به‌طور خاص در حاشیه شهر مشهد واکسینه می‌شوند.

گفتنی است؛ مرکز سرپایی کووید قرارگاه عملیاتی مردمی شهید سلیمانی شامل درمانگاه، داروخانه، بستری سرپایی و تزریقات(رمدیسیویر) بین خیابان فدائیان اسلام ۱۰ و ۱۲ بعد از چهارراه نخریسی افتتاح و همه‌روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ آماده پاسخگویی و ارائه خدمت به مراجعه‌کنندگان است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول