اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

هزینه‌بر بودن مقاومت در برابر دشمنان از پیام‌های عاشورا است

امام جمعه قیدار به در پیش بودن عاشورا و پیام‌های آن برای پیروان این مکتب اشاره کرد و گفت: عدم سازش و تسلیم در برابر ظالم و مستکبر و هزینه داشتن مقاومت در برابر دشمنان از جمله پیام‌های عاشورا است.

هزینه‌بر بودن مقاومت در برابر دشمنان از پیام‌های عاشورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار به پیام مقام معظم رهبری در رابطه با مدیریت ویروس منحوس کرونا اشاره و اظهار کرد: معظم‌له صبح چهارشنبه در سخنانی تلویزیونی درباره وضعیت و طغیان بیماری کرونا، آن را مسئله اول و فوری کشور خواندند و با تأکید در خصوص انجام قاطع وظایف و تصمیم‌ها برای مقابله با بیماری، توصیه‌ها و نکاتی خطاب به مسؤولان و مردم بیان کردند که باید مد نظر قرار گیرد تا اوضاع بهبود یابد.

امام جمعه قیدار به انتشار عکس سفیر انگلیس و روسیه در سفارت روسیه اشاره و تصریح کرد: در روزهای اخیر عکسی از سوی سفیران انگلیس و روسیه در تهران منتشر شد که در آن سفیر جدید انگلیس به همراه سفیر روسیه در سفارت روسیه و در همان محلی که روزولت، چرچیل و استالین در سال ۱۳۲۲، کنفرانس تهران را بدون اطلاع ایران برگزار کردند، عکس یادگاری گرفتند.  

وی با نادرست خواندن و غیردیپلماتیک دانستن اقدام دو سفیر در انتشار عکس مربوطه گفت: این اقدام در واقع خواسته یا ناخواسته روزهای اشغال و تحقیر ملت ایران را یادآوری کرد.

موسوی با تاکید بر اینکه انگلیس و روسیه باید از صندلی خالی آمریکا بین سفرای روسیه و انگلیس، درس عبرت بگیرند که صاحبش در عین الاسد ضربه مغزی شد، ادامه داد: سفیر کم فهم و بی‌شعور حامی صندلی خالی، سفیر انگلیس خبیث که سابقه امنیتی دارد در آغاز مأموریتش باید به شدت تنبیه شود تا مراقب رفتارش باشد.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه رفتار سفیر روسیه دور از انتظار بود و انتشار یک متن دو پهلو این رفتار بی‌ادبانه را توجیه نمی‌کند باید با صراحت از ملت ایران عذرخواهی کند، افزود: دولت روسیه باید سفیر خود را توجیه کند تا در دام اطلاعاتی سفیر انگلیس خبیث نیفتد.

وی تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی کشور باید برای برخورد متناسب این گستاخی تدبیر کرده و هر چه سریع‌تر به مسئولیت خود عمل کند.

موسوی با یادآوری و گرامیداشت ایام پیش‌رو افزود: سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهمن اسلامی هم باید گرامی داشته شود.

امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه روز 23 مرداد به عنوان روز مقاومت اسلامی نام‌گزاری شده است، ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیست وسوم مرداد ماه، سالگرد مقاومت 33 روزه حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی به‌عنوان روز مقاومت اسلامی نام گذاری شده است. 

وی با بیان اینکه عاشورا برای مقاومت امروز ما پیام‌هایی دارد، تصریح کرد: عدم سازش و تسلیم در برابر ظالم و مستکبر و هزینه داشتن مقاومت در برابر دشمنان از جمله پیام‌های عاشورا است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول