اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

اقدام قابل تامل پایگاه انقلاب یزدی ها در محرم/برگزاری عزاداری به صورت مجازی

مسجد روضه محمدیه در اقدامی قابل تامل مداحان هیات های مذهبی یزد را برای عزاداری بدون حضور عزاداران دعوت کرد.

اقدام قابل تامل پایگاه انقلاب یزدی ها در محرم/برگزاری عزاداری به صورت مجازی

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، مسجد روضه محمدیه که به حظیره شهرت دارد از ابتدای مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی از سوی شهید آیت الله صدوقی به عنوان پایگاه انقلاب یزدی ها انتخاب شد و در طول انقلاب اسلامی آیین ها و برنامه های متعددی را به ویژه در ایام محرم میزبانی کرده است.

مسجد حظیره یزد که به تولیت خاندان صدوقی ها اداره می شود همواره به عنوان یکی از مهمترین مراکز عزاداری هیئت های مذهبی یزد به شمار می رود که در سال های گذشته به ویژه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان هیات های عزاداری یزد بوده است.

شیوع کرونا و همه گیری این ویروس در کشور اما وضعیت متفاوتی را برای بسیاری از فعالیت ها در ایران اسلامی رقم زد و برگزاری آیین های بسیاری را از جمله عزاداری های محرم را محدود کرد تا جایی که در سال جاری با وضعیتی که پیش آمده، حضور هیات های عزاداری با محدودیت های بسیاری همراه است.

هیات های عزاداری قدیمی یزد اما با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و ولایتمداری، به تبعیت از رهبر معظم انقلاب که عزاداری محرم را با توصیه های مسئولان بهداشتی به دور از شیوه های هرساله برگزار می کنند، برنامه های خود را تعطیل کرده تا کمکی در قطع زنجیره شیوع کرونا داشته باشند.

بر همین اساس متولیان مسجد حظیره یزد برای محرم کرونایی در اقدامی جالب و قابل تامل از مداحان هیات های مذهبی یزد دعوت کرده تا در فضای مسجد به مداحی و ذکر مصیبت بپردازند.

حجت الاسلام محمد حسین رضایی؛ رئیس دفتر شهیدمحراب در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: این اقدام در راستای عمل به توصیه های بهداشتی مسئولان بهداشت و درمان و تعطیلی آیین های عزاداری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: حضور مداحان و مرثیه خوانان در فضای مسجد برای مداحی و ذکر مصیبت علاوه بر روشن ماندن چراغ عزاداری امام حسین (ع)، محدودیت های کرونایی را نیز رعایت می کند و در عین حال آیین سوگواری محرم نیز برگزار شده است.

رضایی با بیان اینکه تاکنون مداحان هیات های باغ گندم، نعیم آباد، چهارمنار، بعثت، علقمه و ... در این کار همراهی داشتند افزود: این عزاداری ها در صفحه مجازی مسجد حظیره یزد منتشر شده و علاقمندان می توانند عزاداری ها را در نشانی sadoughi.ir دنبال کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول