اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صنعاء: دولت هادی، یمن را جولانگاه آمریکا، اسرائیل و انگلیس کرده است

عضو تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت که دولت منصور هادی این کشور را جولانگاه آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس کرده است.

صنعاء: دولت هادی، یمن را جولانگاه آمریکا، اسرائیل و انگلیس کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالملک العجری» عضو تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) امروز (شنبه) در صفحه توئیتر خود به استقرار نیروهای انگلیسی در استان «المهره» یمن واکنش نشان داد.

او نوشت که ورود نیروهای انگلیسی به شهر «الغیضه» در استان المهره در شرق یمن در امتداد سیاست واگذاری یمن به اشغالگران خارجی است.

العجری افزود: «هادی و دولتش جزایر و بنادر یمن را به آمریکا و اسرائیل سپرده‌اند و اکنون نیز المهره را در اختیار انگلیس قرار داده‌اند، به این بهانه را که می‌خواهند این مناطق را از دست حوثی‌ها آزاد کنند، در حالی که حوثی‌ها در آن‌جا حضور ندارند.»

او گفت که دولت سعودی و امارات به بهانه مبارزه با «حوثی‌ها» سقطری و المهره را اشغال کرده‌اند، در حالیکه حوثی‌ها بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از این دو منطقه دور هستند.

سه شنبه هفته گذشته روزنامه انگلیسی «دیلی اکسپرس» گزارش کرد که یک تیم ۴۰ نفری از نیروهای هوایی ویژه انگلیس (SAS) وارد فرودگه الغیظه در استان «المهره» در شرق یمن شده تا به اصطلاح‌ آن‌هایی را که مسئول حملات اخیر به نفتکش «مرسر استریت» در آب‌های عمان بوده، تحت تعقیب قرار دهند. این سومین استقرار نیروهای انگلیسی در یمن در شش ماه گذشته است.

«سالم بلحاف» از مسؤولان کمیته برگزاری اعتراضات مسالمت‌آمیز در المهره هم در این باره گفته است که  نیروهای انگلیسی و آمریکایی با بهانه‌های واهی به المهره آمده‌اند و قصد آنها اشغال این استان و اجرای دستورکارهاست.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول