اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

کمیته نظارت بر کرونا چه نقشی دارد؟/ تناقض رفتاری در برخورد با زالی و چند پزشک

ستاد ملی مقابله با کرونا در ابتدای پاندمی کرونا با تشکیل کمیته نظارت بر تولید محتواهای مربوط به کرونا بر تولید و انتشار مطالب مستند و واقعی و مقابله با شایعه‌سازان تاکید داشته و در این مسیر نظارتی با منتشرکنندگان مطالب غیرواقعی برخورد می‌کرد. حال سوال این است: چرا در مقابل سخنان زالی سکوت کرده است؟

کمیته نظارت بر کرونا چه نقشی دارد؟/ تناقض رفتاری در برخورد با زالی و چند پزشک

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، موضوع نظارت بر فضای مجازی در مسائل مختلف جامعه امری لازم و ضروری است.در همه جای دنیا در شرایط بحرانی سخت گیری های بیشتری در حوزه اطلاع رسانی دقیق و صادقانه صورت می گیرد.

در ایران نیز در جلسه هشتم ستاد ملی مقابله با کرونا که در تاریخ 24 اسفند سال 98 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف شد دستورالعمل برخورد قانونی با تولیدکنندگان و انتشاردهندگان اخبار جعلی با هدف تشویش اذهان عمومی را تدوین کند. با توجه به شیوع کرونا در جهان و به تبع آن در کشورمان و به منظور مدیریت فضای مجازی در دوران کرونا و نظارت بر انتشار مطالب مختلف سمعی، بصری و نوشتاری در این فضا ستاد ملی مقابله با کرونا که مسؤولیت اصلی مدیرت و قانونگذاری این پاندمی را بر عهده دارد، تصمیماتی اتخاذ کرد.

همچنین مقرر شد برای یکپارچه‌سازی و متمرکز کردن منابع تولید و انتشار اخبار مربوط به کرونا در سطح کشور و فضای بین‌الملل، کارگروه ویژه‌ای با عضویت نمایندگان وزارت بهداشت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما تشکیل شود. 

در نهایت مصوبه‌ای به شرح زیر به تصویب رسید که کارگروه ویژه فضای مجازی عملکرد اشخاص مختلف اعم از حقوقی، حقیقی، دولتی و غیردولتی را در مورد کرونا مورد نظارت و ارزیابی قرار داده و در صورت تخلف نسبت به برخورد لازم و متناسب از قبیل افزایش هزینه برای عامل تولید و انتشار، تذکر و انفصال موقت از خدمت پلمب و تعطیلی موقت مؤسسه یا محل فعالیت، قطع حمایت‌ها و امتیازات دولتی مانند یارانه، معافیت‌های مالیاتی، ابطال مجوز فعالیت‌های صنفی، ایجاد محدودیت در فعالیت‌های رسانه‌ای متخلف، الزام به انتشار تکذیبیه و اطلاع عموم از تخلف اقدام کند. 

در طول مدت زمانی که از شیوع کرونا و مصوبات یاد شده در جهت مقابله با مطالب غیر واقعی در موضوع بیماری کرونا می‌گذرد، فعالیت و جلسات این کمیته ذیل جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شده و در طول این مدت نیز تعدادی از پزشکان حوزه‌های مختلف پزشکی و برخی فعالان رسانه‌ای، فضای مجازی و مسئولان که در این مسیر حرکت کرده و باعث انتشار مطالب غیر واقعی در این خصوص شده بودند مورد تعقیب قرار گرفته و تذکرات جدی به این افراد داده شده است.

بر این اساس سوال اینست چرا کارگروه ویژه نظارت و ستادکرونا نسبت به سخنان زالی سکوت کرده است و در مقایسه با تخلف پزشکان و فعالان رسانه ای رفتار متناقض داشته است؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول