اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعلام آمادگی روسیه برای کمک به تسهیل روند مذاکرات ونزوئلا و مخالفان

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو از آغاز مذاکرات بین بازیگران سیاسی ونزوئلا استقبال می‌کند و آماده کمک به تسهیل این روند است.

اعلام آمادگی روسیه برای کمک به تسهیل روند مذاکرات ونزوئلا و مخالفان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه روسیه امروز (شنبه) در بیانیه‌ای از آغاز مذاکرات بین دولت ونزوئلا و مخالفان استقبال کرد و افزود آماده کمک به تسهیل این روند است.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، این وزارتخانه اعلام کرد: مطمئن هستیم مشکلاتی که ونزوئلا با آن‌ مواجه است، تنها توسط خود ونزوئلایی‌ها بدون دخالت مخرب خارجی حل می‌شود.

وزارت خارجه روسیه  تاکید کرد روسیه آماده است تا مطابق درخواست طرفین و میانجی‌های نروژی کمک‌های لازم را به این روند ارائه دهد و افزود در خصوص شکل چنین کمکی توافق خواهد شد. 

روز جمعه، هیأت‌های دولت ونزوئلا و مخالفان مذاکرات خود را در مکزیک آغاز کردند تا راهی برای خروج از بحران این کشور پیدا کنند. طرفین با امضای یک یادداشت تفاهم، بر تمایل خود برای تقویت گفت‌وگو تأکید کردند.

طبق گزارش رسانه‌های دولتی ونزوئلا این مذاکرات تا 16 اوت (۲۵ مرداد) ادامه خواهد داشت. این گفت‌وگوها با میانجیگری نروژ انجام می‌شود.

با گذشت بیش از دو سال و شش ماه از اقدام غیرقانونی «خوان گوایدو» سردسته مخالفان ونزوئلا در اعلام خودش به عنوان رئیس‌جمهور و حمایت آمریکا از او، روز جمعه در مکزیک بین نمایندگان گوایدو و دولت قانونی ونزوئلا یک تفاهم‌نامه برای پایان بحران سیاسی در این کشور آمریکای لاتین امضا شد.

«جرالدو بلیده» سرپرست هیات اعزامی مخالفان دولت ونزوئلا حین امضای این تفاهم‌نامه گفت: «ما تعهد خودمان را برای تلاش به منظور حصول توافقات بر سر مسائلی که باید در دستورکار قرار داده شود، ابراز می‌کنیم».

بنابر گزارش اسپوتنیک، دستورکار مذاکرات شامل این موارد می‌شود: تضمین حقوق سیاسی برای همه شهروندان ونزوئلایی، یک جدول زمانی برای برگزاری انتخابات، برداشتن تحریم‌های بین‌المللی علیه ونزوئلا و احیای حقوق گروه‌های سیاسی مختلف در ونزوئلا.

طبق یادداشت تفاهم امضا شده بین دولت ونزوئلا و مخالفانش، دو طرف‌ تعهدشان را درباره احترام گذاشتن به نظم مبتنی بر قانون اساسی این کشور، همزیستی سیاسی و اجتماعی و رد خشونت و حفاظت از اقتصاد ونزوئلا ابراز کردند.

«خورخه رودریگز» رئیس هیات اعزامی دولت ونزوئلا که همزمان ریاست «مجمع ملی» (پارلمان ونزوئلا) را برعهده دارد، درباره نتایج این یادداشت تفاهم ابراز امیدواری کرد که دو طرف در مذاکرات به توافق نهایی برسند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول